בנו של חולדאי תובע את טדי שגיא: נישל אותי מחברת ההימורים המקוונים שהייתי שותף בה

על-פי התביעה שהגיש גד חולדאי יחד עם אורון צל, שגיא מואשם בהפעלת לחצים ואיומים על השניים כדי שיעזבו את חברת ValueNet שהקימו השלושה

ענף ההימורים המקוונים הישראלי סיפק לנו בשנים האחרונות לא מעט סיפורים מעניינים. הנפקות הענק של 888 , אמפייר אונליין ופלייטק , קריסתן לאחר סגירת השוק האמריקני והתאוששותן מחדש. ביום ראשון האחרון התגלה סיפור מעניין נוסף, שתחילתו לפני כשנה וסופו בתביעה משפטית.

מתביעה שהוגשה ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בתל-אביב עולה כי אורון צל וגד חולדאי (הבן של רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב) תובעים את טדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק, מפתחת תוכנות לאתרי הימורים מקוונים, בטענה כי הפר הסכמים קיימים שחתם עימם במסגרת חברה משותפת שהשלושה הקימו. את צל וחולדאי מייצג משרד עו"ד ברקמן, וקסלר, בלום ושות'. פלייטק נסחרת בבורסה המשנית של אנגליה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר (ראו מסגרת).

בין שבעת הנתבעים נמצא גם רו"ח ועו"ד יוסי פרג, מומחה למיסוי בינלאומי, שהיה בעברו סמנכ"ל הכספים של אמפייר אונליין, וכיום עובד בצמוד לשגיא בפלייטק ומוגדר בתביעה כשותף הרביעי להקמת החברה.

מעשה שהיה כך היה. צל וחולדאי ג'וניור הם יוצאי אמפייר אונליין, משווקת אתרי הימורים מקוונים, שהפכה עם הזמן לליוורמור השקעות, ונמצאת כיום בשליטת איש העסקים נועם לניר. צל מתואר בכתב התביעה כבעל ניסיון של 12 שנים בתחום השיווק, שעבד בעבר במשרד הפרסום מקאן אריקסון.

חולדאי מתואר "מראשוני עובדי אמפייר אונליין ואיש השיווק המוביל של החברה". לפי כתב התביעה, כאות הערכה לתרומתו לאמפייר אונליין, קיבל חולדאי מבעלי החברה "מניות בשווי רב".

השניים חברו לפני כשנה וחצי לשגיא והקימו עימו חברה לשיווק אתרי הימורים מקוונים ששמה ValueNet, כשהבעלות עליה התחלקה בין שגיא (50%), צל (12.5%), חולדאי (12.5%) ופרג (25%).

מאמפייר אונליין לבית המשפט חולדאי ג'וניור הכיר את שגיא עוד כשעבד באמפייר אונליין. לטענת השניים, שגיא התחייב לממן את החברה שהוקמה באופן שוטף, מבלי לדלל את שותפיו, עד שזו תעבור לרווח תפעולי או במשך תקופה בת ארבע שנים, המוקדם מבין השניים. בנוסף, התחייבו השניים לא לקבל שכר או למשוך כספים באופן אחר מהחברה, עד שזו תעבור לרווחיות.

צל וחולדאי טוענים כי שגיא ופרג מתכחשים להסכם שנחתם בין הארבעה והם מנסים לנשל אותם מהחברה, בצעדים חד-צדדיים וכוחניים וזאת לאחר שהחברה "החלה לצמוח בקצב מסחרר ועתידה נראה מזהיר", דברי כתב התביעה.

"שגיא פועל במטרה להשתלט על החברה לאחר שהסתברה לו הצלחתה המסחררת", נאמר בכתב התביעה, כששגיא מתואר שם כמי שמפעיל "לחצים על התובעים, שלא לומר ממש איומים". לכן, פנו צל וחולדאי למערכת המשפטית.

"בבוקר בהיר, העבירה תאבת הממון והכוח, שאינה יודעת שובע, את שגיא ופרג על דעתם, והם החלו במהלכים כוחניים שנועדו לסלק את התובעים מהחברה במטרה לגזור לעצמם את הרווח העצום שעתיד החברה טומן", נכתב.

תחילת הסכסוך

וכאן חוזרים השניים לתאר את תחילת שיתוף הפעולה עם שגיא. לטענתם, פרג פנה אליהם לפני כשנה וחצי ואמר כי "נמאס לו מהעסקים עם שגיא" וכי הוא מעוניין להקים עימם מיזם משותף בתחום ההימורים המקוונים. זמן קצר אחרי, נפגש עימם פרג וציין בפניהם כי שגיא הביע עניין במיזם וכי "כדאי שיבחנו את האפשרות לפיה שיתופי הפעולה העתידיים של המיזם יהיו עם החברות של שגיא".

השניים ענו בחיוב ואף הסכימו ששגיא יהפוך לשותף. לאחר שהושגה ההסכמה, התחילה החברה לפעול מקפריסין. צל וחולדאי החלו "להשקיע ממרצם בפיתוח החברה" וכבר בחודשיה הראשונים הגיעה ל"נתונים מדהימים". לדברי כתב התביעה, פירוש "הנתונים המדהימים" הינו, בין היתר, 1,486 שחקנים שהפקידו כסף, רק שלושה חודשים לאחר שהועלה לאוויר מסע השיווק הראשון של החברה. נתונים אלה הבטיחו לחברה רווח חודשי עתידי של 750 אלף דולר ובמונחים שנתיים - 9 מיליון דולר.

באוגוסט האחרון, כך טוענים השניים, החלו סימנים ורמיזות מהכיוון של פרג ושגיא, ששיאן התכחשות לחוזה שניכרת בין הצדדים. "ראשית, ניסו פרג ושגיא ליצור 'הפרד ומשול' בין צל לחולדאי", נכתב. במקביל, החל פרג להעביר לשניים מסרים לפיהם שגיא רוצה "לפתוח את העסקה". שגיא נפגש עם צל, בנוכחות פרג ובשיחה זו "יצא המרצע מן השק", נכתב בכתב התביעה.

"שגיא הציע לצל לוותר מרצונו על אחזקתו בחברה בתמורה לשכר חודשי, בונוס בעתיד ואחוזים קטנים בחברה שיוקנו לו בפריסה של ארבע שנים", נכתב בתביעה. צל סירב וטען שמדובר בהצעה "מעליבה ולא עניינית". פרג, מצידו, טען בפניו כי אם לא ייענה להצעה, יפעל שגיא לסגור את החברה, לרוקנה מתוכן וכך לא יישאר לשניים דבר.

למחרת אותה פגישה, כך נטען, חולדאי נותק ממערכות המחשוב של החברה ומאוחר יותר נותק גם צל. בהמשך מסר להם פרג כי שגיא כבר אינו מסכים לממן את החברה.

עם חלוף הזמן, מערכת הלחצים שהפעילו שגיא ופרג על השניים גברה. לפי התביעה, שגיא אמר בעבר לפרג "יוסי, הדיל הזה אני אפתח אותו בהמשך. הוא לא סגור" ואילו פרג עצמו ציין בפני השניים כי "שגיא יכול לנתק את הפלאג מחר". לצל אמר פרג כי "שגיא לא רואה אותך ממטר". כשצל ציין בפניו "הצלחנו, ועכשיו שגיא לוקח את זה. זה מה שמשגע אותי", אמר לו פרג על שגיא כי "הוא נהיה חזיר. אתה צודק, אך בגלל שאני מכיר אותו מעולם לא חשבתי שיש לי אחזקה של 25%".

שגיא הפסיק לממן

בתביעה נכתב כי "פרג הצביע על תבנית פעילות של שגיא, שרותם אנשים להקמת מיזמים ואז מותיר אותם כשידיהם על ראשם". פרג ציין בפני השניים כי "טדי אוהב את השטויות האלה. רק תן לו מלחמות. זה עושה לו את היום".

מספר ימים אחרי, קיבלה ValueNet מכתב מחברה שבשליטת שגיא ובו צויין כי "נוכח הנסיבות אין באפשרותנו להמשיך ולממן את ValueNet". מספר ימים אחרי, נפגש שגיא עם צל וכשהאחרון אמר לו שהוא רוצה את מניותיו בחברה, שגיא ענה לו "אתה חי בהיה היה".

כאמור, השתלשלות אירועים אלה הובילו לכתב התביעה, ובו מבקשים, בין היתר, צל וחולדאי את הסעדים הבאים: הצהרה כי בינם לבין שגיא ופרג יש הסכם תקף ומחייב ופרסום צו לאכיפת ההסכם.