נסגר משחק המחשב הישראלי Rising Eagle

חברת Invasion Interactive מחולון תבטל את המשך הפיתוח של אחד ממשחקי המחשב האיכותיים שנוצרו בישראל, לאחר שהמשקיע העיקרי החליט להפסיק את התמיכה הכספית

חברת Invasion Interactive מחולון תבטל את המשך הפיתוח של Rising Eagle, ממשחקי המחשב האיכותיים שנוצרו בישראל, לאחר שהמשקיע העיקרי החליט להפסיק את התמיכה הכספית. החברה, שהשיקה את המשחק בדצמבר 2007 לאחר 4 שנות פיתוח ומאות אלפי דולרים שהושקעו, נשארה עם שלושת היזמים שלה - המנכ"ל ירון דותן, אחיו גיא ושי עוזר. בתקופת השיא שלה העסיקה עשרה עובדים.

"לא יכולנו להמשיך את Rising Eagle", אומר דותן בשיחה עם "גלובס", "המשקיע משך את ידיו מהמשך פיתוח החברה". דותן מציין כי המשקיע לא פירט את הסיבה להפסקת ההשקעה וכי לדעתו מדובר גם במשבר הכלכלי. לדבריו, החברה הייתה אמורה להתחיל לעבוד על פרויקט חדש בהיקף גדול וגם תכננה משחק המשך ל-Rising Eagle. "זה היה אמור להיות הפרויקט הכי גדול בארץ בתחום הגיימינג. אנחנו עדיין בונים על זה ורחוקים מלוותר", אמר.

Rising Eagle הוא משחק יריות רב משתתפים המבוסס על רשת שרתים. לאחר שאת המשחק הורידו מאות אלפי גיימרים, יצאה לאחרונה, בתזמון מצויין לחברה, תוספת המאפשרת לשחק בחיילי צה"ל הנלחמים בעזה נגד חיילים איראניים. "אנחנו מחזיקים היום בידע ייחודי", אומר דותן. בקשר לעתיד החברה, לדותן אין תשובות ברורות. "החברה לא מתפרקת אבל היא לא ממש פעילה. כרגע אין תכנון ספציפי אם להמשיך עם החברה או לפתוח מיזם חדש". למרות המצב שאליו נקלעה דותן מאמין שיש תקווה לתעשיית גיימינג בארץ. "נכון שהפרויקט לא היה מספיק פיננסי בשביל להמשיך להתקיים, אבל יש בארץ את כל המרכיבים כדי שתקום תעשיית משחקים משגשגת", אמר.