מנכ"ל גאון טרייד: "אם ינואר הוא הברומטר של 2009, נראה שהבורסה תסיים אותה בלי ראלי מטורף - אבל עם תשואה קלה"

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף] מורן צור ל"גלובס": "אנו עומדים בתחילתה של תקופת דשדוש אשר מסמלת את סיומה של ההיסטריה שאפיינה את השוק בחודש שעבר"

עם פתיחת המסחר בבורסה בת"א פקעו היום (ה') האופציות על מדד המעו"ף ועל מדד הבנקים. שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 672.64 נקודות, עלייה של 0.36% ביחס לשער הנעילה אתמול. מחזור הפקיעה הסתכם בכ-790 מיליון שקל בלבד, דומה למחזור של החודש הקודם אשר עמד על 740 מיליון שקל.

נציין כי במהלך חודש ינואר נרגעה התנודתיות בשוק ההון המקומי, דבר הבא לידי ביטוי בירידה החדה ברמת סטיות התקן, כאשר בימים שלפני הפקיעה ירדה סטיית התקן בקצר לאזור ה-25% ובארוך, לגבי חודש פברואר, הגיעה לאזור ה-32%-33%, דבר אשר מגלם רמת תנודתיות ממוצעת יומית של אזור ה-2% ביום.

אך למרות ההתייצבות היחסית שגילם ינואר בהשוואה ל-2008, מעידים המחזורים הנמוכים הנרשמים באחד העם, יותר מכל על היעדר אלטרנטיבת השקעה ראויה.

"הבעיה העיקרית בשוק עכשיו זה שאין אלטרנטיבה. הורדת הריביות ברחבי העולם לעבר האפס דווקא תדחוף את שוק המניות מעלה". כך ציין היום בראיון ל"גלובס", מורן צור, מנכ"ל בית ההשקעות גאון טרייד.

ינואר הברומטר של השוק?

נציין כי כבר במהלך החודש שעבר טען צור כי שוק המניות כבר גילם את הירידות. כעת טוען צור כי אנו עומדים בתחילתה של תקופת דשדוש אשר מסמלת את סיומה של ההיסטריה שאפיינה את השוק בחודש שעבר. "אם ינואר הוא הברומטר של השנה כולה, נראה כי נסיים את 2009 בטריטוריה החיובית, אך ללא ראלי מטורף. מדובר על תשואה קלה בלבד".

צור מבקש להוסיף כי מנתונים המגיעים מבנק ישראל עולה כי נכון לסוף 2008 מסתמנת החזקה של הציבור בהיקף של כ-13.5% בלבד במניות ת"א, באמצעות קרנות או קופ"ג, וזאת לעומת 24% במהלך 2007. אך עם זאת סבור, כי "אנו עשויים לראות חזרה להחזקה בסדר גודל שכזה כאשר יחלו העליות בת"א".

בהתאם לכך מציע צור לעקוב אחר מדדים מרכזיים אך מפוזרים כדוגמת התל-דיב , אשר הראה תשואה גבוהה בייחוד לאחר תוצאות קידוח תמר1, שכן חלק מהמניות הגדולות במדד דלק קידוחים, דלק קבוצה ואבנר הושפעו באופן ישיר מהאירוע.

בנוסף, לאלו המבקשים לבצע חשיפה לאג"ח קונצרני בהמשך למגמה שרשמו ני"ע אלו במהלך ינואר, מציע צור לבחון מדדים ולא להתעכב על בחירה סלקטיבית, כך למשל מציע את התל-בונד 40 והתל-בונד 60, וזאת על מנת לשמור על מידה של פיזור ולא להסתכן בבחירה באג"ח קונצרי אשר לא יישרדו לאחר המשבר.

אך ללא קשר לכך מציע צור למשקיעים לבחון החזקה במניות על פי שלושה פרמטרים מרכזיים: חברות אטרקטיביות הנסחרות במכפיל רווח נמוך ל-2009, חברות בעלות תזרים מזומנים חיובי, וחברות בעלות מדיניות חלוקת דיבידנד.

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף]