נתניהו שוקל להפוך את משרד האוצר למשרד לביטחון כלכלי בראשותו

על-פי התוכנית, תחת נתניהו יכהן שר מנאמניו שעליון יוכל לפקח בצורה הדוקה ולא דמות כלכלית בעלת שם, בדומה לשר הנוסף המכהן כיום במשרד האוצר, משולם נהרי ; בזכות קשריו בעולם, מאמין נתניהו כי יוכל לגייס הרבה משקיעים, גם בתקופת המיתון

האם בקרוב יהפוך משרד האוצר ל ל"משרד לביטחון כלכלי"? לאחר הצהרותיו בתחילת השבוע של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, כי גם אם יעמוד בראשות הממשלה יהיה הוא זה שיתווה את המדיניות הכלכלית, עתה מתבהרות תוכניותיו. בסביבתו של נתניהו מאשרים כי יו"ר הליכוד שוקל להקים משרד "לביטחון כלכלי" שהוא יעמוד בראשו, בנוסף על תפקידו כראש ממשלה.

מתכוון לגייס משקיעים

לא ברור עדיין אם המשרד החדש יחליף את משרד האוצר או שישמש משרד נוסף לצידו. על-פי התוכנית, תחת נתניהו יכהן שר בדומה לשר הנוסף המכהן כיום במשרד האוצר, משולם נהרי. אם תצא התוכנית אל הפועל, סביר שימנה תחתיו את אחד מנאמניו שעליו יוכל לפקח בצורה הדוקה, ולא דמות כלכלית בעלת שם. כשנשאל השבוע באשר לזהות שר האוצר המיועד, סירב נתניהו לומר אם יעדיף מינוי מקצועי או פוליטי ואמר כי "זה לא סותר אחד את השני, כבר היה לנו שרים שהם גם מקצועיים וגם פוליטיים".

עם זאת, בליכוד לא בטוחים כי התוכנית תוכל להתממש. לנוכח המצב הכלכלי הקשה במשק והמיתון שעוד צפוי להחריף, קשה לראות את משרד האוצר מתפקד ללא שר במשרה מלאה. כמו כן, ייתכן שהמצב הביטחוני-מדיני יקשה על נתניהו להחזיק בתיק נוסף פרט לראשות הממשלה. בליכוד עדיין לא בדקו אם מבחינה חוקית ניתן לבטל את משרד האוצר לטובת הקמת המשרד החדש.

כבר בקמפיין הבחירות הקודם לא הסתיר נתניהו את רצונו להחזיק בידיו את שני הכובעים: משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה. גם השבוע לא הסתיר את העובדה ואמר כי "המדיניות הכלכלית תתווה על ידי - לא ייתכן שראש ממשלה לא יהיה מעורב בהתוויית המדיניות הכלכלית בעת משבר", במסיבת עיתונאים שכינס להצגת המצע הכלכלי של הליכוד.

על אף שכרגע מתמקד נתניהו באג'נדה ביטחונית, נראה כי בכוונתו של יו"ר הליכוד לשים במוקד פעילותו כראש ממשלה את הנושא הכלכלי. בסביבתו של נתניהו אומרים כי הוא מתכוון לפקח מקרוב על כך שכל פרט מתוכניתו הכלכלית ייצא אל הפועל, בין היתר באמצעות קבינט כלכלי - שבו ידונו ויאושרו תוכניותיו. עוד אמרו בסביבתו כי בזכות קשריו בעולם, מאמין נתניהו כי יוכל לגייס הרבה משקיעים, גם בתקופת המיתון.