שריפות ענק באוסטרליה גרמו למותם של יותר מ-20 אנשים

מאות דונמים של יער נשרפו באזור מזרח ויקטוריה. מאות כבאים מנסים להשתלט על האש ולמנוע ממנה מלהגיע לקווי חשמל מרכזיים ; 20 בני אדם מתו בעקבות גל החום והטמפרטורות הגבוהות שעברו את ה-40 מעלות

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

בארץ הטמפרטורות יורדות אבל בצד השני של כדור הארץ, באוסטרליה, הן לא מפסיקות לעלות וגל החום אף גורם לנזקים כבדים. כבאים באוסטרליה נאבקים מזה יומיים בשריפות יער ענקיות המשתוללות במזרח ויקטוריה. הכבאים מנסים למנוע מהלהבות והעשן להגיע לקווי חשמל מרכזיים.

גורמים רשמיים מציינים כי כ-500 כבאים ואנשי צוות עובדים במהלך השבת על מנת להשתלט על מקורות האש, הנמצאים רק שני קילומטרים מקווי חשמל מרכזיים, המספקים חשמל לדרום העיר מלבורן. ראש ממשל מדינת ויקטוריה ג'ון ברומבי אמר כי האיום הגדול הוא האש הסמוכה לקווי החשמל. צוותי כיבוי עובדים גם על מנת להגן על עמק לאטרובי בו ישנן מכרות פחם שגם הם קרובים לקווי החשמל.

למעלה מ-20 אנשים נהרגו כתוצאה מחום גבוה של 40 מעלות. עשרות בתים ומספר מחסנים נהרסו בעקבות השריפות ואתמול נשרפו כליל באזור מאות דונמים של עצים. גורמים רשמיים במשטרה מעריכים כי השריפות אירעו בשל הצתות מכוונות. שוטרים וחוקרי כיבוי אש עובדים על מנת לקבוע את הדרך בה הוצתו היערות.

גורמים רשמיים בממשלת דרום אוסטרליה אמרו כי יחקרו את דרך ההתמודדות הלקויה לדעתם עם גל החום שתקף את המדינה. שר הבריאות של המדינה ג'ון היל אמר היום כי שירותי האמבולנסים ממשיכים להיות עמוסים מאוד גם במהלך הלילה בעקבות פניות חרום רבות שמגיעות. "במהלך יום שישי היו 22 מקרי מוות פיתאומיים שדווחו לשירותי האמבולנסים" אמר היל.

בעיר אדילייד סבלו התושבים מהחום הכבד במשך ארבעה ימים עם טמפרטורות של למעלה מ-40 מעלות. על פי התחזית הטמפרטורות באזור ימשיכו לנוע בין 30 ל-40 מעלות גם בשבוע הבא.