סקר מק'אפי: 42% מהנשאלים מאמינים כי עובדים מפוטרים הכי מסוכנים לגניבת מידע מהחברה

800 בכירים בתעשיית האבטחה בעולם ציינו כי איבדו בשנה האחרונה קניין רוחני בשווי 4.6 מיליארד דולר והשקיעו כ-600 מיליון דולר לתיקון הנזק

המשבר הפיננסי כבר מראה את אותותיו בשוק העבודה - על כך אין עוררין. גלי הפיטורים הנרחבים לא פוסחים על אף סקטור - החל מענף הפיננסים, דרך מגזר ההיי-טק וכלה בסקטור הרכב. יותר ויותר עובדים נאלצים לספוג קיצוצים במשכורתם ושלילת הטבות, במקרה הטוב, או מקבלים מכתבי פיטורין במקרה הפחות טוב.

אולם, בכך לא מסתיימת ההשפעה השלילית שיש לתופעה הזו. ממחקר חדש של חברה האבטחה McAfee והמרכז לחינוך ומחקר בתחום אבטחת המידע והביטחון של אוניברסיטת Purdue, עולה כי המיתון הנוכחי, והעובדים אשר מפוטרים בגינו, יגבירו משמעותית את הסיכון לאובדן מידע הרגיש לארגונים.

במחקר נבדקו יותר מ-800 בכירים בתעשיית האבטחה בארה"ב, בריטניה, גרמניה, יפן, סין, הודו, ברזיל ודובאי, במטרה לבחון את אופני האחסון והארגון של מידע חיוני כגון קניין רוחני וכן כיצד מידע זה מועבר והולך לאיבוד. מהמחקר עולה כי להערכת החברות שנבדקו, הן איבדו בשנה האחרונה קניין רוחני בשווי 4.6 מיליארד דולר והשקיעו כ-600 מיליון דולר במאמצים לתקן את הנזק. על סמך הנתונים הללו, מעריכה McAfee כי חברות ברחבי העולם ספגו נזקים בשווי של טריליון דולר בשנה האחרונה.

עוד עולה מהמחקר כי המשבר הנוכחי מגביר את הסיכון על קניין רוחני ומידע חיוני, כאשר 39% מהנסקרים ציינו שהמידע החיוני מצוי בסיכון גבוה יותר בתקופה זו של המיתון, בהשוואה לעבר. בקרב המדינות המתפתחות ניכרת מוטיבציה גבוהה יותר בניסיון להגן על הקניין הרוחני שלהן, כאשר כ-60% מהסינים, לדוגמה, הצהירו כי הסיבה שאחסנת מידע רגיש מתבצעת מחוץ למדינה הינה כדי להשיג אחסון בטוח יותר.

על-פי McAfee, קניין רוחני נחשב כמטרה מועדפת עבור פושעי המיחשוב בתקופה האחרונה, ומומחים מעריכים כי צפויה עליה במספר הנתונים הארגוניים אשר צפויים להיפרץ על-ידי כנופיות מאורגנות של פושעי מיחשוב, אשר עושים שימוש הולך וגובר בטכניקות מתוחכמות של פישינג. כך, המצב הכלכלי עשוי לגרום לעובדים להשתמש בגישתם למידע הארגוני ולגנוב מידע חיוני, ואילו מחפשי עבודה נואשים ינסו לגנוב מידע חיוני לצורך רווחים, והשגת יתרון תחרותי שוק העבודה. בהתאם לכך, 42% מהנשאלים ציינו את העובדים המועברים מתפקידם כחשש הגדול ביותר שלהם לגניבת מידע.

דוגמה אחת לכך התרחשה לאחרונה בתאגיד המשכנתאות האמריקני, פאני מיי, כאשר מהנדס שפוטר הואשם בהשתלת קוד זדוני במערכת המיחשוב של החברה, כאשר למרבה המזל התגלה בזמן על-ידי עובד אחר. "אם הווירוס היה מתפשט הוא היה גורם לנזק של מיליוני דולרים ואף משבית את פעילות החברה לשבוע לפחות", אמר סוכן FBI המעורה באירוע.

דיוויד די-וולט, נשיא ומנכ"ל McAfee העולמית, אמר בתגובה כי "על ממצאי הסקר להדליק נורת אזהרה, שכן המשבר הכלכלי הנוכחי ייצור עלייה משמעותית בסיכון הנוגע לקניין הרוחני. הלחץ הכלכלי על החברות עשוי להוביל להפחתה בהוצאות, כולל הוצאות אבטחה, ואין ספק שהדבר עשוי להגביר את ממדי הפשיעה בתחום".

- 42% מהנשאלים ציינו את המפוטרים כחשש הגדול ביותר שלהם לגניבת מידע.

- 39% מהנסקרים ציינו שהמידע החיוני מצוי בסיכון גבוה יותר בתקופה זו של המיתון, בהשוואה לעבר.

- 800 בכירים בתעשיית האבטחה בעולם ציינו כי איבדו בשנה האחרונה קניין רוחני בשווי 4.6 מיליארד דולר והשקיעו כ-600 מיליון דולר לתיקון הנזק.

- טריליון דולר שווי הנזקים שנגרמו מאיבוד מידע בשנה האחרונה ברחבי העולם.

הירשם עכשיו לניוזלטר קריירה ותעסוקה וקבל עדכון והדרכה אישיים ממנכ"ל חברת השמה