סין השיקה חבילת חילוץ חדשה בהיקף של 19 מיליארד דולר להמרצת הכלכלה

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] קרן המטבע הבינלאומית: "התמ"ג של סין עשוי לגדול השנה ב-8%, אך זה לא יהיה קל" ; הסכום מיועד לפרוייקטים סביבתיים, חינוך, דיור ותשתיות

ממשלת סין הפרישה סכום של 130 מיליארד יואן (19 מיליארד דולר) מתוך חבילת החילוץ הגרנדיוזית עליה הוכרז בנובמבר, לטובת השקעה בפרוייקטים סביבתיים, חינוך, דיור ותשתיות.

זאת לאחר שראש ממשלת סין, וו ג'יבאו, אמר אתמול כי הוא שוקל צעדים נוספים לעידוד הצמיחה, בשל עדויות נוספות לחולשתו הנמשכת של הסקטור התעשייתי של סין.

עיתון "ההרלד טריביון" דיווח כי מתוך הסכום המדובר, הממשל הסיני יפריש כ-28 מיליארד יואן לטובת בניית בתים לבעלי הכנסה נמוכה ו-31.5 מיליארד יואן לטובת מבנים ציבוריים ברחבי סין.

נזכיר כי בנובמבר 2008 הכריזו קובעי המדיניות בסין על השקת חבילת חילוץ בהיקף של 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) להשקעה בתשתיות, חינוך, בריאות וסביבה. מתוך סכום זה, הממשלה כבר הוציאה 100 מיליארד יואן על פרוייקטים שונים.

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה היום תחזית לפיה סין עשויה להשיג קצב צמיחה שנתי של 8% בשנה הקרובה, אך היא הדגישה כי יהיה זה קשה.

"הצמיחה של סין חשובה מאד לכלכלה העולמית", אמר דומיניק שטראוס קאהן, העומד בראש קרן המטבע הבינלאומית. "אנחנו צופים גידול של 6.7% בתמ"ג של סין, בשנה הקרובה. יהיה זה קשה להשיג קצב צמיחה של 8%, אך זה בהחלט אפשרי".

נציין כי התמ"ג של סין האט לקצב צמיחה שנתי של 6.8% ברבעון הרביעי.

ג'יבאו, שהשתתף בכינוס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס וממנו המשיך לסיור באירופה, אמר כי הוא לא הוציא מכלל חשבון אפשרות של ביצוע פיחות במטבע הסיני, בניגוד לעמדת המערב שדורש ייסוף של היואן, אך אמר כי בייג'ין מתכוונת לשמור על מטבע יציב ו"מאוזן ברמה סבירה". הוא הוסיף כי "אנשים רבים עדיין לא מבינים את הנקודה הזו. אם תהיה לנו תנודה דרסטית בשער החליפין של היואן, זה יהיה אסון גדול".