רשות ני"ע חושדת כי מנהל קרנות לשעבר במגדל שוקי הון סיפק מידע פנים לאנשי עסקים

מידד דבש, לשעבר מנהל קרנות יתר של מגדל שוקי הון, שוחרר בערבות של 300 אלף שקל - לאחר שנחקר במשך שעות רבות בחשד כי סיפק מידע פנימי מתוך רצון להשתתף ברווחים

מידד דבש, מנהל תיקים, בעל אמ.די קפיטל אנד פיננס, חברה לייעוץ עסקי וכלכלה, ובעבר אנליסט ומנהל השקעות במגדל שוקי הון, חשוד כי במסגרת היותו מנהל השקעות בקרנות הנאמנות של מגדל, העביר מידע פנים לאיש עסקים ירושלמי, שהיה לקוח של מגדל שוקי הון.

על פי החשד, דבש קיבל מידע פנים על מכירת השליטה בחברת ת.א.ת תעשיות, והעביר את המידע למקורבו. כן פעל למכירת מניות ת.א.ת בתמורה לכ-670 אלף שקל, שהוחזקו על ידי קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון למקורבו, תוך שימוש במידע הפנים ותוך השאת רווחים למקורבו, על חשבון מגדל.

עוד עולה, כי דבש פעל לתיאום עסקאות בין מגדל שוקי הון לבין חברה בבעלות מקורבו, בארבעה ניירות ערך שונים, תוך השאת רווחים לחברה של מקורבו, לעיתים תוך גרימת הפסדים לקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון.

דבש חשוד במידע פנים, עבירות ני"ע וכן הפרת אמונים.

מהחקירה עלה, כי ב- 15.11.2007 בבוקר דיווחה חברת ת.א.ת על מכירת השליטה מדב צאלים ושלמה אוסטרזצר לחברת ישאל אמלט השקעות, חברה ציבורית המשקיעה בחברות תעשייה, נדל"ן ומסחר. חברת ישאל רכשה 54.61% מהון המניות של חברת ת.א.ת, במחיר של 79.17 שקל למניה, מחיר המגלם פרמיה חריגה של כ 70% מעל שער המניה בבורסה.

כתוצאה מפרסום הדיווח המיידי, עלה שער המניה באותו יום בכ 15% והשלים עליה של כ-30% עד ליום 20.11.07.

מממצאי החקירה עולה כי ביום 14.11.07, יום לפני פירסום הדיווח, מכרה מגדל שוקי הון, באמצעות מידד דבש, לחברת מקורבו של מידד דבש, 15,000 ע.נ. מניות ת.א.ת בעסקה מחוץ לבורסה.

מממצאי החקירה עולה כי מידד דבש ידע על מידע הפנים אודות העברת השליטה והעבירו למקורבו על מנת שירכוש את המניות, טרם הדיווח.

עוד עולה מממצאי החקירה כי נכון ליום 20.11.07, בעקבות עליית שערה של מניית ת.א.ת בכ 30%, לאחר הדיווח המיידי על העברת השליטה, נוצר לחברה בבעלות מקורבו של מידד דבש,רווח תיאורטי של כ-243 אלף שקל.

עוד עולה, כי דבש פעל לטובת מקורב נוסף שלו, מנהל תיקים. לפי החשד, ב-14.11.07, יום לפני פירסום הדיווח, מכרו קרנות הנאמנות של מגדל 24,951 מניות של ת.א.ת, באמצעות מידד דבש, לחברת נהול תיקים בבעלות המקורב הנוסף. 5000 ע.נ. ממניות אלה נרכשו ישירות לחשבון נוסטרו של חברת ניהול התיקים והשאר פוצל ללקוחות החברה. ב- 20.11.08 , לאחר עליית השער של מניות ת.א.ת בעקבות הדיווח המיידי על העברת השליטה, נמכרו אותן 5000 מניות שנרכשו לחשבון הנוסטרו ברווח של כ-73 אלף שקל. לאחר עליית השער שנבעה מפירסום מידע הפנים, מכר דבש חלק מהמניות ביקור בחזרה למגדל קרנות נאמנות.

מממצאי החקירה עלה חשד נוסף כי התבצעו עסקאות מתואמות בארבעה ניירות ערך שונים בין חשבונות החברה של מקורבו של מידד דבש וקרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון תוך השאת רווחים של כ- 500 אלף שקל לחשבונות מקורבו, הכל בתיאומו של מידד דבש.

מממצאי החקירה עולה כי מידד דבש השתמש בכיסה העמוק של מגדל שוקי הון על מנת לגרוף רווחים לטובת מקורבו, כאשר מידד דבש מוכר לחשבונות מקורבו מניות ולאחר פרק זמן של כחודש חודשיים, רוכש מידד דבש את המניות ממקורבו בשערים גבוהים יותר מהשערים בהם מכר לו את המניות.

בעקבות הדיון שהיה העבר בבית המשפט, יציאתו של דבש, המיוצג בידי עו"ד גדעון פישר, הוגבלה והוא הפקיד ערבות עצמית בגובה 300 אלף שקל.