בישראל מבינים ברכבי מלחמה: חברת פלסן זכתה בפרס עיצוב לרכב קרבי ממוגן

פלסן פיתחה את הרכב בשיתוף עם החטיבה הבריטית של חברת ייצור המטוסים האמריקנית לוקהיד מרטין ; הרכב יוצע בגרסת 4X4 ו-6X6 כשהוא יוכל להירכש על ידי צה"ל בכספי סיוע אמריקניים

[כל הדגמים החדשים והחדשות הכלכליות של עולם הרכב בניוזלטר של "גלובס"]

למרות החוסר ביצרנית רכב ישראלית או אפילו יצרנית חלפים ישראלית, נראה שהצרכים הביטחוניים יוצרים בישראל ביקוש וידע לפיתוח מוצלח של כלי רכב לשימוש ביטחוני. חברת פלסן הישראלית משתפת פעולה עם חברת לוקהיד-מרטין , חברת ייצור המטוסים האמריקנית, בפיתוח כלי רכב קרביים ממוגנים.

אב טיפוס מוקדם של הרכב, המכונה "AVA" (בתמונה) נחשף הקיץ והחודש זכתה פלסן בפרס על עיצוב ותכנון השלדה והקבינה שלו במסגרת הכנס הבינלאומי השנתי לטכנולוגיות מיגון בליסטי לרכב ממוגן קל עד בינוני שהתקיים בבריטניה.

הרכב, באורך של 6 מטר ובמשקל של עד 12 טון, פותח כדי להפגין כושר ניידות גבוה ועמידות רבה בפני מוקשים ומהווה פלטפורמה גמישה ו"מסתגלת" לשימושים שונים בצבאות היבשה.

הרכב מסוגל לשאת עליו מרכבים בתצורות שונות כולל משטח להובלת מטען, קבינה להובלת נוסעים ורכב למשימות סיור. הוא יוצע בשלב הראשון עם הנעות 4X4 ו-6X6. הרכב פותח על ידי השלוחה הבריטית של לוקהיד מרטין אולם הוא עשוי להיות מוצע בעתיד ללקוחות שונים בעולם עם אופציה לרכישה בכספי הסיוע האמריקני.

פלסן