תחת זכוכית מגדלת: S&P מעלות מכניסה את דירוג האג"ח של דפי זהב והרבוע הכחול לבחינה מחדש עם השלכות שליליות

במקרה של הרבוע הכחול, תהליך הבחינה משקף את ההשלכות האפשריות של פעולות הרה-ארגון המתוכננות והשחיקה במיצובה הפיננסי של החברה ; חברת הדירוג מעריכה כי צפויה הרעה משמעותית בביצועים התפעוליים של דפי זהב וביחסי הכיסוי שלה

חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה כי הכניסה את הדירוג "ilAA" של אג"ח מסדרה א' , ו-ב' של רבוע כחול , לבחינה מחדש עם השלכות שליליות (Negetive Credit Watch).

החברה הסבירה כי תהליך הבחינה משקף את ההשלכות האפשריות של פעולות הרה-ארגון המתוכננות של הרבוע הכחול, וחברות הבנות אשר עשויות להשליך על דירוג האג"ח, כמו גם השחיקה במיצובה הפיננסי של החברה במהלך 2008.

נזכיר כי לאחרונה הודיעה הרבוע הכחול על מהלך רה-ארגון נרחב הכולל איגוד כל פעילות הנדל"ן תחת החברה הבת (80%) רבוע כחול נדל"ן, וכן ריכוז כל פעילות הקמעונאות תחת החברה הבת (100%) רבוע כחול נכסים. פעילות ה-Non-Food תרוכז תחת קבוצת BEE ומעל כולן תעמוד הרבוע הכחול כחברת אחזקות. פעולה זו, מסבירים ב-S&P, עלולה להוביל לשינוי בדירוג האג"ח.

S&P מעלות תבחן את השחיקה ברווחיות החברה ואת ההרעה ביחסי כיסוי החוב של החברה שחלה, בין היתר, עקב רכישת קבוצת BEE וחלוקת דיבידנד שהגדילה את המנוף הפיננסי במהלך 2008.

הרעה משמעותית בביצועי דפי זהב

S&P מעלות מודיעה גם על הכנסת דירוג האג"ח מסדרה א', של דפי זהב, לתהליך בחינה מחדש עם השלכות שליליות (Negetive Credit Watch). חברת הדירוג הסבירה כי תהליך הבחינה מחדש משקף את הערכתה כי צפויה הרעה משמעותית בביצועים התפעוליים של הקבוצה, וביחסי הכיסוי של החברה במהלך התקופה הקרובה, שיביאו לעליה בסיכון הפיננסי של החברה, כך שלא יהיה תואם את רמת הדירוג הנוכחית.

נזכיר, כי שנה וחצי לאחר שבבקוק אנד בראון רכשו (באמצעות BCM), את קבוצת דפי זהב מקרן מרקסטון תמורת 123 מיליון דולר, מחיר המדף של הקבוצה עומד לכל היותר על 10 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי גורמים שהתעניינו בעסקי הקבוצה הציעו סכומים נמוכים יותר וזאת בשל חובותיה הכבדים של הקבוצה העומדים על כחצי מיליארד שקל. מדובר בסכום הנמוך ב-92% מהמחיר ששילמה BCM עבור הקבוצה ואף נמוך ב-70%-90% מהערכות שווי שבוצעה לקבוצה בקיץ האחרון.

האחת, שנערכה על-ידי פירמה אוסטרלית ביוני האחרון ואשר קבעה לה שווי של 38-49 מיליון דולר בלבד. המשמעות היא כי BCM מוחקת לכל הפחות 100 מיליון דולר מההשקעה שלה בקבוצה ועשויה למחוק את ההשקעה כולה. יתרה מזאת גם במחיר הנוכחי, אין ככל הידוע, בשלב זה, קונה רציני.