קבוצת "הארץ" מציעה למכירה את מניותיה בוואלה: "אינן מקנות לנו תועלת אסטרטגית"

וואלה מוחזקת היום בשליטה משותפת של בזק ו"הארץ" ; עמוס שוקן: "וואלה היא חברה מוצלחת, רווחית, עם מעמד מוביל בשוק ומנוהלת מצוין. למרות כל זאת, לא הצלחנו לזהות שום תועלת אסטרטגית ל'הארץ' מהאחזקה בה"

קבוצת "הארץ" רוצה לממש את מניותיה בחברת וואלה : מניות השליטה של קבוצת "הארץ" בוואלה מוצעות למכירה. חברת TASC מונתה על-ידי קבוצת "הארץ" לנהל את תהליך הבחינה של מכירת אחזקות הקבוצה בוואלה - זאת, לטענתה, בעקבות תוכנית אסטרטגית שגיבשה, לפיה האחזקות בוואלה אינן מקנות ל"הארץ" תועלת אסטרטגית, כגון קישור ותמיכה באתרי הקבוצה ושיתוף-פעולה עימם.

"במשך השנים שאנו מחזיקים בוואלה בשליטה משותפת עם בזק , לא הצלחנו ליצור סינרגיה בין פעילות וואלה לבין פעילות אתרי התוכן האחרים של קבוצת 'הארץ'", אמר מו"ל "הארץ", עמוס שוקן. לדבריו, "וואלה היא חברה מוצלחת, רווחית, עם מעמד מוביל בשוק ומנוהלת מצוין. גם הקשר שלנו עם בזק השותפה איתנו בחברה הוא קשר מצוין, אבל למרות כל זאת, לא הצלחנו לזהות שום תועלת אסטרטגית ל'הארץ' מהאחזקה הזאת".

וואלה מוחזקת היום בשליטה משותפת של קבוצת בזק וקבוצת "הארץ" - כשליש מוחזקים על-ידי כל אחת מהן, והיתרה מוחזקת על-ידי מוסדיים והציבור.

כחלק מהרצון לממש אחזקותיה בוואלה, מדווחת היום (ד') קבוצת "הארץ" כי פורטל וואלה משרת קהילה של כ-5 מיליון גולשים שונים בחודש, וכי שירות הדואר האלקטרוני של וואלה מונה כיום כ-2.5 מיליון תיבות דואר פעילות. עוד מדווחת "הארץ" כי וואלה חילקה ביולי האחרון דיבידנד של כ-30 מיליון שקל וסיימה את הרבעון השלישי עם הון עצמי של 82 מיליון שקל.

עוד מדווחת "הארץ" כי וואלה ביצעה מספר מהלכים משמעותיים ב-2008, ובהם המשך חיזוק ופיתוח תחום הווידאו, בעיקר באמצעות שיתוף-הפעולה עם yes, שיפור וחיזוק מנוע החיפוש, באמצעות שיתוף-פעולה אסטרטגי עם yahoo, כניסה לתחום הלוחות (וואלה ג'ובס) ולתחום הרשתות החברתיות (על-ידי רכישת אחזקות באתר "מקושרים" עם אופציה לרכישת שליטה).

כבר בשנת 2001, בעקבות המיזוג בין וואלה לבין IOL של קבוצת "הארץ", הפכה "הארץ" לשותפה בוואלה - שהפך עם המיזוג לפורטל האינטרנט הגדול בישראל.