צה"ל יפנה שטחים נוספים מבסיס הקריה בתל אביב לטובת פרויקטים נדל"ניים

מדובר בתוכנית קרן הקריה משדרות שאול המלך ועד לדרך נמיר; תוך חצי שנה המינהל יפרסם תוכנית בניין עיר למתחם

מערכת הביטחון תמכור בקרוב 10% משטחי הקריה לעיריית תל אביב. על פי תוכנית המתגבשת בימים אלה תעביר מערכת הביטחון עוד 34 דונם משטחי הקריה לשיווק מינהל מקרקעי ישראל שימכור אותם לעיריית תל אביב-יפו, שמאוחר יותר תוכל לשווק אותם לידיים פרטיות.

השטחים בהם מדובר ממוקמים בצדה הצפוני-מזרחי של הקריה, משדרות שאול המלך עד לדרך נמיר. שטח זה מכונה קרן הקריה והוא מהווה כאמור 34 דונם מתוך סך שטחי הקריה, שמסתכמים ביותר מ-300 דונם. שטח זה רווי במבנים צבאיים שלצורך המכירה יועתקו למקומות אחרים. רוב השטח רשום בבעלות עיריית ת"א וחלקו בבעלות המדינה וקק"ל.

במינהל מקרקעי ישראל מציינים כי קיימות הסכמות עקרוניות בדבר העברת השטחים לשיווק המינהל ומבחינת לוחות זמנים, הנושא נמצא בשלב התכנון הראשוני. "ייקח לפחות חצי שנה להכין תב"ע (תוכנית בניין עיר) לאישור ועדות התכנון, הן המקומית והן המחוזית", מסרו במינהל והוסיפו כי הערכות בדבר העלויות טרם בוצעו.

השטחים בהם מדובר כוללים גם קטע באורך של 1.2 ק"מ ששמור לטובת הרכבת הקלה.

מדובר מהמשך לתוכנית של מערכת הביטחון לפינוי בסיסי צה"ל ממרכז הארץ. לפני מספר שנים הצבא פינה את המתחם המכונה דרום הקריה. הפרויקט משתרע על פני 190 דונם בין הרחובות קפלן מצפון, דרך בגין ממזרח, ליאונרדו דה וינצ'י ממערב ורחובות החשמונאים והארבעה מדרום. בשטח שפונה הוקמו עד היום בנייני משרדים ופארק שרונה. על פי התכנון, בשנים הקרובות המינהל ייצא במכרזים למגדלי מגורים.

מדובר צה"ל נמסר כי "השטח יועבר על ידי מערכת הביטחון למינהל מקרקעי ישראל לטובת שיווקו. שטח זה יוחזק על ידי מינהל מקרקעי ישראל או על ידי עיריית ת"א ולא ישווק לידיים פרטיות. טרם סוכם לגבי לוחות הזמנים בדבר העברת השטח. בדבר הערכות המחיר של השטחים, הרי שצה"ל אינו עוסק בכך. הצוות העוסק בשיווק מחנות, השייך למינהל התכנון במשרד הפנים, קובע את עלות ההגירה של המכלולים הצבאיים, מתוקף החלטת הממשלה מ-1993".