חברת פלסאון מפטרת כ-4% מעובדיה

חברת פלסאון עוסקת בייצור ושיווק מוצרים טכניים מחומרים פלסטיים ; הפיטורים הם צעד נוסף במהלכים שנעשו בחודשים האחרונים כהערכות למול חוסר הוודאות לגבי המשך הביקושים

חברת פלסאון המוחזקת בכ-70% ע"י קיבוץ מעגן מיכאל, היא חברה בינלאומית המייצרת אביזרי חיבור לצנרת, אביזרים לענף הלול, מוצרים סניטאריים וכלי קיבול פלסטיים.
החברה מעסיקה כ-1,500 עובדים.

בארץ מועסקים כ-1,000 וביתר העולם כ-500. 2/3 מהמועסקים באתר הייצור במעגן מיכאל שכירים ו-1/3 הם שלוחי הקיבוץ. בחודשים האחרונים ביצעה החברה מהלכים לצמצום הוצאות מחד ותהליכי התייעלות מאידך. בצעד נוסף הוחלט לצמצם בכ"א בכל הקבוצה, כ-70 עובדים, רובם בישראל, ביניהם שכירים ושלוחי קיבוץ.

מנכ"לית החברה טובה פוזנר חנקין אמרה כי "במהלך 2008 וכפי שדווח בדוחות הרבעוניים של החברה הושפעו תוצאות החברה מעליות במחירי חומרי גלם וירידות בשערי החליפין של המטבעות בהן היא מוכרת את מוצריה, זאת בעוד פעילות היצור גדלה.

פלסאון בוחנת את המתרחש בעולם, המשברים הפיננסים, המיתון והתחזית המעורפלת לגבי העתיד והחליטה לנקוט בצעד נוסף על מנת להתאים את ההוצאות לאפשרות של נסיגה ברמת הביקושים. הפיטורים הם צעד כואב אך מחויב כדי להבטיח את חוסנו של הארגון ויכולתו להתמודד עם תנאי שוק לא ברורים."

בחברה הדגישו כי המהלך לצמצום כוח אדם בוצע בפועל וכי ההוצאות בגינו הינן זניחות. החיסכון העתידי הצפוי, במונחים שנתיים, הינו כ-9 מיליון שקלים.