מספר שעות אחרי שהודיע שירות התעסוקה על מספר שיא של מפוטרים: ממחר שביתה בלשכות התעסוקה

בעיתוי מתוזמן היטב, ועד העובדים ישבית ממחר את לשכות העבודה כמחאה על מצוקת כוח-האדם ; "כל פקיד מטפל מידי יום בכ-200 פונים, וזה בלתי אפשרי; העומס הנוצר גורם לאלימות פיזית ומילולית מצד הפונים"

בעיתוי מתוזמן היטב, ועד עובדי שירות התעסוקה הודיע כי ישבית החל ממחר (ד') את כל לשכות העבודה בארץ במחאה על אי נכונות משרד האוצר להגדיל את כוח-האדם בשירות, על אף העומס הרב בלשכות כתוצאה ממספר המפוטרים במשק. העובדים ידעו מתי לשגר את ההודעה לתקשורת, שכן הדבר נעשה כמה שעות לאחר פרסום דו"ח שירות התעסוקה המצביע על מספר שיא של מפוטרים בחודש ינואר.

השביתה נחשבת לחוקית לאחר שההסתדרות אישרה לפני 3 שבועות סכסוך עבודה בעניין מצוקת כוח-האדם ובעניין כוונת הממשלה להרחיב את תוכנית ויסקונסין המופעלת על-ידי מרכזים פרטיים תוכנית המאיימת לפגוע בעובדי שירות התעסוקה.

"הלחץ על העובדים בלתי הגיוני והגענו למצב של קריסה", מסביר אהרון חוטובלי, יו"ר ועד העובדים. "כל פקיד מטפל מידי יום בכ-200 פונים, דבר שהוא בלתי אפשרי. העומס הנוצר גורם לאלימות פיזית ומילולית מצד הפונים, ואינו מאפשר לנו להעניק להם שרות סביר וראוי. אני מצר על אטימותם של מקבלי ההחלטות שבוחרים להתעלם ממצוקתם של מאות אלפי המובטלים ומעדיפים לבזבז מאות מיליוני ש"ח על פיילוטים כמו "אורות לתעסוקה" (תוכנית ויסקונסין) במקום לספק כוח אדם נוסף לשרות התעסוקה שיסייע למובטלים ולעובדים", הוסיף חוטובלי. העובדים טוענים למעשה כי משרד האוצר "מייבש" באופן מכוון את שירות התעסוקה, כדי שיאבד מהרלוונטיות שלו לטובת גופים פרטיים.

לדברי חוטובלי, "מאחר ואין פתרון אחר, בכוונתנו להפסיק לקבל קהל עד אשר מישהו יתעשת ויביא כח אדם נוסף לסייע לציבור המובטלים ולנו. אני תקווה כי הפסקת קבלת הקהל , תעורר סוף סוף את מקבלי ההחלטות ותאלץ אותם לפעול במקום לדבר".