אפרים שורקה תובע 10 מיליון שקל מיאיר רבינוביץ ודורון שגיב

זאת בטענה למעשה מירמה שתוכנן בקפידה מראש ; טוען כי פותה באמצעות מצגים והבטחות-שווא להעמיד הון-עתק בסכום העולה על 100 מיליון שקל לצורך הקמת קבוצת השקעות בין הצדדים

קבוצת שורקה בראשותו של איש העסקים האמריקאי, אפרים שורקה, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד קבוצת רבינוביץ, בראשותם של רו"ח יאיר רבינוביץ ודורון שגיב. זאת, בטענה למעשה מירמה שתוכנן בקפידה מראש.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד עוה"ד יצחקניא, אטיאס ושות', נאמר כי תכליתו של מעשה המירמה היתה פיתויו של אפרים שורקה באמצעות מצגים והבטחות-שווא להעמיד הון-עתק בסכום העולה על 100 מיליון שקל לצורך הקמת קבוצת השקעות בין הצדדים.

ואולם, הקמת השותפות נועדה בפועל לאפשר לרבינוביץ ושגיב לגרוף הון עצום ולהיפטר לאחר מכן מהתובעים. במקביל הגישו התובעים לבית המשפט בקשה למינוי כונס נכסים זמני ו/או מנהל מפעיל זמני על נכסי השותפות.

קבוצת רבינוביץ-שגיב וקבוצת שורקה התקשרו בהסכם לרכישה משותפת של נדל"ן מניב. במסגרת 28 התאגידים שהקימו נרכשו כ-15 נכסים, הכוללים חנויות, בית מלון, מקבצי דיור, תחנת דלק, מרכז מסחרי ועוד, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. לימים נוצר משבר חריף בין הצדדים, והם מינו את נשיא העליון (בדימוס) מאיר שמגר לשמש כבורר ביניהם.

באחרונה דווח "בגלובס" כי שמגר התפטר מתפקידו בשל דברי עלבון והשמצה שהועלו כלפיו מצד קבוצת שורקה, לפיהם הוא נוטה להעדיף את קבוצת רבינוביץ בשל היחסים הקיימים בינו לבין בא-כוחה, משרד עוה"ד פרופ' יובל לוי ושות'.