נפסק המצוד אחרי סטנפורד: יזם פגישה עם סוכני FBI וקיבל את מסמכי הקובלנה נגדו

הרשויות: סטנפורד לא היה עבריין נמלט ; פרקליטו: "הוא מדוכא מאוד" ; אמש נודע כי אחד מהמוטבים של תרומות סטנפורד למחוקקים על גבעת הקפיטול היה סנטור ברק אובמה

המיליארדר ואמרגן הקריקט אלן סטנפורד, שמואשם בהונאה "מסיבית ומתמשכת" בקשר למכירת תעודות פיקדון בנקאיות בסך שמונה מיליארד דולר, יזם אתמול (ה') פגישה עם סוכנים של אף.בי.איי. ושם קץ למצוד ענקי שהתנהל אחריו ולחרושת שמועות שעלה בידו לצאת בחשאי מארה"ב ולמצוא מקום מקלט במדינה ללא הסכם הסגרה עם וושינגטון.

בניגוד לידיעות שפורסמו מיד לאחר הפגישה, אף.בי.איי. לא איתר את מיקומו של סטנפורד (היו שמועות שהוא אותר באצעות האזנה לטלפון הנייד שלו). לדברי דוברו, דאג סטנפורד לארגן פגישה עם סוכני הבולשת הפדרלית בעיר פרדריקסברג, כ-75 ק"מ מדרום לוושינגטון, במכוניתו, לא הרחק מבית של קרובי משפחה.

אחד הסוכנים הגיש לו מסמכים רשמיים על הקובלנה האזרחית שהוגשה נגדו והודיע לו שאינו יכול לצאת את ארה"ב, על סמך צו של בית-המשפט הפדרלי ביוסטון. סטנפורד הפקיד את דרכונו בידי הסוכן.

סטנפורד לא נעצר מפני שאין שום קובלנה פלילית נגדו. הקובלנה שהוגשה בבית-משפט בדלאס, טקסאס, היא קובלנה אזרחית. בהודעה של אף.בי.איי. צוין, כי סטנפורד לא היה, ואינו, עבריין נמלט.

דוברו של סטנפורד אמר, כי מעבידו "מדוכא מאוד" מאז התפוצצות הפרשה ביום ג'. נוסף להקפאת כל נכסיו העסקיים, החרימו השלטונות את כל ששת מטוסיו הפרטיים ואת היכטה שלו.

אתמול דיווחה רשת אי.בי.סי. כי סטנפורד שימש מטרה לחקירה של אף.בי.איי בחשד שהיה מעורב בהלבנות כספי סמים בשביל "קרטל המפרץ", אחד מארגוני הסמים החזקים והאלימים יותר של מקסיקו.

מקורות רשמיים מסרו לרשת, כי במהלך החקירה, שמתנהלת מאז השנה שעבר, עצרו שלטונות מקסיקו את אחד ממטוסיו הפרטיים של סטנפורד. לדברי המקורות, התעוררו חשדות שצ'קים שנמצאו במטוס קשורים ל"קארטל המפרץ".המקורות אומרים, כי ייתכן שיוגש כתב אישום פלילי נגד סטנפורד. הקובלנה שהוגשה נגדו לבית-משפט בדלאס בגין הונאה שקשורה לניירות ערך היא קובלנה אזרחית (אם כי לא מן הנמנע שתוגש גם קובלנה פלילית בגין תעודות הפיקדון, בשלב מאוחר יותר.)

לפי המקורות, חקירת הרשות לניירות ערך נגד סטנפורד סיבכה את חקירת אף.בי.איי. נגדו.

רשת CNBC דיווחה אתמול כי כי סטנפורד ניסה להימלט מארה"ב. מקור לא מזוהה סיפר לרשת, כי סטנפורד ניסה להזמין טיסה ישירה במטוס פרטי לאנטיגואה, אי באגן הקאריבי שבו ממוקם סטנפורד אינטרנשנל בנק, אחת מיחידות הקבוצה. בנק זה הנפיק את תעודות הפיקדון נושאות הריבית ה"בלתי אפשרית", ששימשו אחת מעילות החקירה של הרשות לניירות ערך. סטנפורד הוא המעסיק הפרטי הגדול ביותר באי ובעל השפעה גדולה שם.

לפי הידיעה, ביקש סטנפורד לשלם בעד הטיסה בכרטיס אשראי, אך החברה סרבה בטענה שמדיניותה היא לקבל תשלום רק באמצעות העברה בנקאית ישירה.

אמש נודע, כי אחד מהמוטבים של תרומות סטנפורד למחוקקים על גבעת הקפיטול, היה סנטור ברק אובמה, יחד עם שורה ארכוה של מחוקקים אחרים, לרבות סנטור ג'ון מקיין, שהתמודד מול אובמה על מפתחות הבית הלבן. עוזריו של אובמה הודיעו, כי התרומה תינתן למוסד צדקה