הפרסומת של AXE לג'ל רחצה לגברים היא הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת עם 24% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת. במקום השני, הרחק מאחור, ממוקמים הקמפיינים של לאומי קארד 'גרוזינים', ניסאן 'רכב מנהלים', ויסוצקי והקמפיין למען ניצולי השואה. כל אחד עם 9%-10% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת. כך עולה מנתוני חברת Twisted Fly.
הפרסומות של AXE נדונו בעבר ברשת והפעם עיקר השיחה נגע לאופן הייצוג של גברים ונשים, והיחסים שביניהם. 64% מההיקף השיחה על הפרסומת נגע לסוגיה זו, כשמחולל השיחה הייתה תלונה שהוגשה לרשות השנייה, כנגד הפרסומת, והתגובה שהתקבלה בעקבות אותה תלונה.
44% מהמתייחסים לפרסומת - נשים בעיקר - סברו כי הפרסומת פוגעת בקהל הנשים. לטענתן, הצגת ג'ל רחצה לגברים על דרך הניגוד, מציג נשים כמי שכל תפקידן מתמצה ב'שעשוע' של המין הגברי - דבר אותו הם רואים בחומרה בעיקר כשמדובר בפרסומת המיועדת לבני נוער.
מנגד, 22% מהמתייחסים לפרסומת לא הבינו על מה המהומה, וטענו כי מדובר בפרסומת הומוריסטית, שאין דבר בינה לבין פגיעה במין הנשים - ודאי לא פגיעה המצדיקה דיון בפסילתה לשידור.
דיון נוסף שעלה בהקשר לפרסומת של AXE נגע לסוגיית השימוש במיניות בפרסומות, והאם השימוש הינו בהכרח פוגעני - או שמא ישנם מקרים שבהם השימוש בהנחה ש"סקס מוכר" הוא לגיטימי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.