קשת ורשת ידווחו לרשות השנייה על ההוצאות המתוכננות בתחום התוכן

העברת הדיווחים צפויה למנוע חילוט של כספי הזכייניות בגובה 15.6 מיליון שקל ; לאחרונה חילטה הרשות מהזכיינות סכום של 1.6 מיליון שקל בשל אי עמידה במחוייבויות התוכן

רגע לפני פקיעת האולטימטום באשר לחילוט בהיקף של 15.6 מיליון שקל - זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת מעבירות לרשות השנייה דיווח באשר להוצאות מתוכננות בתחום התוכן, כמו גם חוזים שנחתמו על-ידן מול היוצרים במטרה להשיב את חובות העבר בתחום הסוגה עלית לשנים 2006-2007 - כך נודע ל"גלובס".

לפני כחודש התקבלה החלטת מועצה אשר אישרה ארכה נוספת לקשת ורשת להצגת חוזים חתומים של הפקות בביצוע על מלוא המחוייבויות השוטפות בתחום הסוגה עלית לשנת 2009, בתוספת מלוא החזר מחוייבויות העבר שקבעה המועצה לשנה זו.

המועצה הבהירה כי אם לא יוצגו החוזים, מחר (ד') יבוצע החילוט בסך של 15.6 מיליון שקל (כ-7.5 מיליון שקל מקשת וכ-8.1 מיליון שקל מרשת). עד היום (ג') בשעות הצהריים טרם הועברו החוזים, אולם הן קשת והן רשת ציינו כי בכוונתן להעבירם עד שעות הערב, מועד פקיעת האולטימטום. עם העברת החוזים הם ייבדקו על-ידי הנהלת הרשות, ולאחר מכן תכריע הרשות האם יש עדיין צורך בחילוט.

מרשת נמסר בתגובה: "אנחנו מדווחים לרשות השנייה במסגרת הדיווחים הרגילים והרבעוניים".

מהנהלת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "בהתאם להחלטת מועצה, עתידים להיות מוגשים השבוע חוזים הנוגעים להשלמת מחוייבויות עבר של זכייניות ערוץ 2 בשנת 2009. לאחר שהחוזים ייבדקו, ייבחן נושא החילוט וסכומו".

כפי שפורסם ב"גלובס" - בניגוד להערכות מוקדמות של הזכייניות, הרשות השנייה חילטה מידי קשת ורשת סכום של 1.6 מיליון שקל, זאת בשל אי עמידה במחוייבויות התוכן במהלך 3 הרבעונים הראשונים של 2008 . חילוט זה, שגרר ביקורת קשה מצד הזכייניות על הנהלת הרשות, ככל הנראה גרם לקשת ולרשת להבין כי לא מן הנמנע כי הרשות אכן עשויה לבצע חילוט גם הפעם.

יחד עם זאת, יש לזכור כי ההחלטה בדבר החילוט מתקבלת אך ורק על-ידי מועצת הרשות השנייה, כאשר הרשות היא הגוף שמבצע בפועל את החילוט.