אורי בחרי, לשעבר הבעלים של קבוצת רב-בריח, הוכרז כפושט-רגל

הבקשה למינוי כונס נכסים על נכסיו של בחרי ועל הכרזתו כפושט-רגל הוגשה ביוני אשתקד על-ידי קבוצת החברות פקר-ידפז וחברת איסכור שירותי פלדות, בטענה כי בחרי ערב לחובות של רב-בריח כלפיהן

אורי בחרי, לשעבר בעליה ומנהלה של קבוצת רב-בריח, הוכרז היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כפושט-רגל. בחרי לא התנגד להכרזתו כפושט-רגל, והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

הבקשה למינוי כונס נכסים על נכסיו של בחרי ועל הכרזתו כפושט-רגל הוגשה ביוני אשתקד על-ידי קבוצת החברות פקר-ידפז וחברת איסכור שירותי פלדות, בטענה כי בחרי ערב לחובות של רב-בריח כלפיהן, לפי הפירוט הבא:

*קרן החוב של קבוצת רב-בריח כלפי איסכור עומד על כ-2.3 מיליון שקל ובחרי ערב בערבות אישית לחובות רב-בריח כלפי קבוצת איסכור עד לסך של 2 מיליון שקל.

*קבוצת רב-בריח חייבת לקבוצת פקר-ידפז, כ-3.85 מיליון שקל ובחרי ערב בערבות אישית לחובות עד לסך של 5.5 מיליון שקל.

המבקשות טענו כי בחרי הודה בתצהיר התומך בבקשה להקפאת הליכים של קבוצת רב-בריח, כי רב-בריח חייבת לפקר-ידפז 4 מיליון שקל שמחציתו בערבות אישית של בחרי; ואילו לאיסכור שירותי פלדה - היא חייבת 2.5 מיליון שקל בערבותו האישית. עוד נטען כי בחרי הודה עוד בתצהירו כי למעשה הוא חדל פירעון ואין ביכולתו לפרוע את התחייבויותיו.

דו"ח נכסים והכנסות

השופטת ורדה אלשיך מינתה את המנהל המיוחד מטעם הכנ"ר על נכסיו, עו"ד גיורא רובננקו, כנאמן לנכסיו של בחרי. היא קבעה כי על בחרי להגיש לנאמן דו"ח חודשי על עסקיו, הכנסותיו והוצאותיו, ולהגיש תוך 3 שבועות דו"ח על הנכסים שבבעלותו כיום ועל אלו שהיו בבעלותו בחמש השנים האחרונות.

עוד נקבע כי רשות המסים תמסור למנהל המיוחד העתקי מסמכי הצהרות הון שהגיש בחרי, פירוט עסקאות מקרקעין שביצעו בעבר, הן באופן אישי והן באמצעות כל אחת מהחברות הבאות שהינן בבעלותו הבלעדית: א.ח.א.ם (ניהול), א.ח.א.ם (נאמנויות) והשותפות גם וא.ח.א.ם (אחזקות).

לדברי המנהל המיוחד, בחרי בחר שלא לשתף עימו שיתוף-פעולה, ולכן לא עלה בידיו להשיג את המידע הדרוש לשם בחינת מצבת נכסיו. (פש"ר 1977/08).