באיחור של כ-4 שנים: משרד התקשורת מפרסם את המדיניות ל-WiMAX ויבחר מפעיל אחד בלבד

(עדכון) - כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד מציע רצועת תדרים אחת - ומאמין שלא יהיה ביקוש ליותר מרצועה אחת לנוכח המצב הכלכלי הקשה והיעדר ביקוש מצד גורמים מקומיים

משרד התקשורת מפרסם היום (א') את מדיניותו בנושא טכנולוגיית ה-WiMAX (תקשורת אלחוטית בפריסה רחבה) באיחור של כארבע שנים, כשהסיכויים להקמת רשת כזו בתנאים הקיימים היום בשוק נמוכים עד בלתי אפשריים.

למעשה, המשרד אמנם משחרר את המדיניות הסופית שלו אך המציאות תגזור כנראה דחייה נוספת לתהליך לאור העובדה ששר התקשורת החדש שייכנס למשרד יצטרך לבחון את הנושא מחדש ולהקים ועדה שתקבע את התנאים להקצאת תדרים. כך שבפועל, ספק רב אם המכרז ייצא לפועל השנה וגם אם ייצא ספק אם יהיו בו מתמודדים.

אחת הנקודות הבעייתיות במכרז היא שהמשרד אומר שייתכן שמי שיזכה במכרז יצטרך "להזיז" את הרשת שלו לתדרים אחרים ב-2011 בגלל בעיות מול צה"ל ותדרים שהוא אמור לשחרר ולכן המשמעות היא שהסיכוי שתקום רשת כזו במתכונת המוצעת הוא אפסי.

כפי שפורסם ב"גלובס", המשרד מציע בשלב הנוכחי רצועת תדרים אחת בהיקף של 30 מגה הרץ, שכן הוא מאמין שלא יהיה ביקוש ליותר מרצועה אחת לנוכח המצב הכלכלי הקשה בשווקים והיעדר ביקוש מצד גורמים מקומיים. מירס מביעה ספקות לגבי כניסתה לתחום ובמקביל, גם 012 סמייל, שהביעה בעבר התעניינות, כבר לא רואה בטכנולוגיה האלחוטית עדיפות ראשונה בכניסה לתחום הסלולרי.

בין השיקולים שהנחה משרד התקשורת את ועדת התדרים לקחת בחשבון בבואה לבחור את הזוכה במכרז לשירות הסלולר נמצאים: הגברת התחרות בשירותים המתבססים על הרשת החדשה, בפרט במגזר הפרטי; קצב פריסת הרשת עד למתן שירות כלל ארצי; המחיר הנמוך עבור רוחבי פרס באיכות מוגדרת. בנוגע לשירות הנייח ברשת ה-WiMAX העתידי: הגברת התחרות בשוק; קצב והיקף פריסת הרשת באזורים גיאוגרפים מרוחקים או דלי אוכלוסין; רוחב הפס ואיכות השירות למנוי.