לאחר שבפברואר נפלה וול סטריט לשפל של 12 שנים - השוק יפתח את מארס באי-ודאות עצומה

נתוני מאקרו: שיאו של השבוע יגיע ביום ו' עם פרסום דו"ח תעסוקה לחודש פברואר ; סלקום צפויה לדווח מחר על גידול של 18.4% ברווחי הרבעון הרביעי ל-58 סנט למניה

לאחר שבפברואר נפלה וול סטריט לשפל של 12 שנים, השוק יחל את חודש מארס באי ודאות עצומה, בעוד שהמשקיעים ינסו לקבוע היכן נמצאת התחתית, הן של הכלכלה האמריקנית והן של השוק הדובי.

בשבוע הקרוב תשוב זירת המאקרו לאור הזרקורים, כשהנתונים יגיעו לשיא ביום ו', עם פרסום דו"ח תעסוקה לחודש פברואר.

"בכדי להתאושש, ייקח לנו לפחות כמה שנים, ואת זה אנשים מתחילים להבין, כעת כשהם מתחילים להסתכל אל מעבר לאופוריה המקורית, שהממשל החדש ייכנס לבית הלבן וייתקן הכל במהירות", אמר דאג רוברטס, אסטרטג השקעות בכיר ב-Channel Capital Research. לדבריו, אמנם, ברמות הנוכחיות, מניות לא נראות יקרות יחסית, אך כל עוד התחזית הכלכלית ממשיכה להתדרדר - יחד עם רווחי החברות והדיבידנדים - הרי שהשוק לא יצליח למצוא תחתית יציבה.

מרבית הכלכלנים אינם צופים שתוכנית התמריצים של אובמה תחל להשפיע לפני תום השנה, לכל המוקדם.

במכתבו השנתי לבעלי המניות של ברקשייר האת'אווי, וורן באפט כתב כי הוא וצ'ארלי מנגר, שותפו הוותיק, לא יכולים לנבא מראש, בניגוד לעבר, שנים מרווחות או מופסדות, ולטענתו -אף אחד לא מסוגל. "אנו בטוחים, למשל, שהכלכלה תהיה שרויה באי-סדר עד סוף 2009, וכנראה שהרבה אחרי כן, אך המסקנה הזו לא אומרת לנו האם שוק המניות יעלה או ירד", הוא כתב.

בינתיים, החשש הגדול של השוק נשאר איתנותה של המערכת הפיננסית, והנכסים הרעילים שעדיין פוגעים במאזני הבנקים.

ביום ו' ננעל המסחר באווירה שלילית: דאו-ג'ונס ננעל בירידה של 1.665 ל-7,062.93 נקודות S&P 500 ננעל בירידה של 2.36% ל-735.09 נקודות נאסד"ק ננעל בירידה של 0.98% ל-1,377.84 נקודות.

בסיכום שבועי ירד הדאו ג'ונס ב-4.1%, ה-S&P 500 ירד ב-4.6% והנאסד"ק ב-4.4%. בחתך חודשי, צנח מדד מניות התעשייה של וול סטריט ב-11.7%, מדד ה-S&P 500 צלל ב-11% ומדד מניות הטכנולוגיה הציג ירידה שמחווירה באופן יחסי - 6.7%, "בלבד".

נתוני מאקרו לשבוע הקרוב

; מחר יפורסמו נתונים על הכנסה והוצאה פרטית לחודש ינואר. הכנסה פרטית צפויה לרדת בשיעור של 0.3%, בהמשך לקיטון של 0.2% בדצמבר. הוצאה פרטית צפויה לגדול ב-0.3%, לעומת ירידה של 1% בדצמבר.

; כן, תפורסם ליבת מדד ה-PCE לינואר שצפויה להצביע על עלייה של 0.1%, לעומת קפאון בדצמבר.

; בנוסף, יפורסם מדד מנהלי הרכש לחודש פברואר, הצפוי לרדת מ-35 נקודות בינואר ל-34 נקודות.

; מחר יפורסם גם דו"ח בנוגע להוצאות בנייה בחודש ינואר. כלכלנים צופים ירידה של 1.5%, בהמשך לירידה של 1.4% בדצמבר.

; ביום ג' יפורסמו נתונים אודות מס' מכירות הבתים הנמצאות בתהליך לחודש ינואר, כשהצפי הוא לקיטון של 3%, לעומת עלייה חדה, של 6.3%, בחודש דצמבר.

; במהלך יום המסחר גם נתונים לגבי מכירת מכוניות בחודש ינואר.

; נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש פברואר צפוי להראות ביום ד' ירידה של 613 אלף משרות, בהמשך לקיטון של 522 אלף משרות בינואר.

; ביום ד' יפורסם גם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש פברואר, הצפוי להראות ירידה ל-41.3 נקודות, לעומת 42.9 נקודות בחודש ינואר.

; עוד ביום ד' - ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב.

; ביום ה', משרד העבודה האמריקני יפרסם נתונים מתוקנים אודות פריון העבודה ברבעון הרביעי. ממוצע הכלכלנים צופה גידול של 1.6% בקצב שנתי.

; הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפויה להצביע על ירידה ל-650 אלף תביעות, לעומת 667 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

; בנוסף - נתון ההזמנות ממפעלים לחודש ינואר, שצפוי להצביע על ירידה של 2.1%, בהמשך לקיטון של 3.9% בדצמבר.

; שכר העבודה הממוצע לחודש פברואר, שנתונים לגביו יתפרסמו ביום ו', צפוי להראות גידול של 0.3%, בדומה לינואר. שבוע העבודה הממוצע בארה"ב צפוי להיוותר על רמה של 33.3 שעות.

; להערכת כלכלנים, המשק האמריקני איבד בחודש פברואר 615 אלף משרות (לא חקלאיות), לאחר שבינואר חלה ירידה של 598 אלף משרות.

; שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-7.9%.

; הנתון האחרון לשבוע זה - האשראי הצרכני לחודש ינואר, אשר יצביע, להערכת כלכלנים, על קיטון של 4 מיליארד דולר.

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס עלה ביום ו' ב-1.23% ל-41.95 דולר לחבית בנעילה.

מניות בכותרות

AIG צפויה לדווח מחר על צמצום של כ-70% בהפסדיה הרבעוניים ל-37 סנט למניה.

אנליסטים (4) צופים כי מבטחת האג"ח MBIA תדווח ביום ג' על צמצום של כ-77% ברווחי הרבעון האחרון ל-76 סנט למניה.

קבוצת האחזקות ברקשייר האת'אווי של המיליארדר וורן באפט, דיווחה אתמול (ש') על ירידה ברווחים זה הרבעון החמישי ברציפות, וזאת בשל ירידת ערך הנכסים והפסדים של תיק הנגזרים. הרווח צנח ב-96% ברבעון הרביעי ל-117 מיליון דולר מ-2.95 מיליארד דולר ברבעון המקביל של 2007. זהו הרבעון החמישי ברציפות בו חברת האחזקות מדווחת על ירידה ברווחים - התקופה הארוכה ביותר של שחיקה ברווחים מזה 17 שנה.

שווי הלוואותיו של בנק אוף אמריקה נמוך ב-44 מיליארד דולר מאשר מה שמשתקף במאזן. כך עולה מדו"ח שנתי שפרסם הבנק ביום ו'. מבנק אוף אמריקה נמסר כי סה"כ ההלוואות הנמצאות במאזנו מגיעות ל-886.2 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק שלהן עומד על 841.6 מיליארד דולר.

ישראליות מעבר לים

סלקום צפויה לדווח מחר על גידול של 18.4% ברווחי הרבעון הרביעי ל-58 סנט למניה. וריפון צפויה להציג ביום ג' קיטון של 50% ברווחי הרבעון האחרון ל-15 סנט למניה.

דלק US תדווח ביום ה', כשהצפי הינו לצמצום של כ-78% בהפסדי הרבעון הרביעי ל-5 סנט למניה, ואילו אלון USA צפויה לעבור לרווח של 69 סנט למניה.

גם מרוול תפרסם תוצאותיה הרבעוניות ביום חמישי, כשאלו צפויות להצביע על צניחה של 95% ברווחים לסנט בודד למניה.

ריטליקס אישרה את הפירסום ב"גלובס" כי קיבלה הצעה להשקעה בחברה לפי 8-10 דולר למניה.

אלביט מערכות הודיעה היום כי החל מה-7 באפריל, יכהן בתפקיד מנכ"ל אלביט מערכות אלקטרו-אופטיקה (אלאופ) עדי דר. הוא יחליף את חיים רוסו, שמונה לשמש כסמנכ"ל בכיר למצוינות הנדסית וטכנולוגית במטה אלביט מערכות.

[לארביטראז]