רשות שדות-התעופה: בסוף מארס ייסגר שדה-התעופה עובדה לטיסות אזרחיות בינלאומיות

לאור המהלך יופנו החל מתחילת אפריל הטיסות הבינלאומיות לאילת לנמל-התעופה הפנים-ארצי באילת ; יו"ר התאחדות המלונות באילת, שבי ישי, טוען כי סגירת השדה בעובדה היא מכה לתיירות באילת

רשות שדות התעופה הודיעה היום כי בסוף חודש מארס ייסגר שדה התעופה עובדה לטיסות אזרחיות בינלאומיות. לאור המהלך יופנו החל מתחילת אפריל הטיסות הבינלאומיות לאילת לנמל התעופה הפנים ארצי באילת.

מרשות שדות התעופה נמסר כי בסוף חודש מארס מסתיימת בפועל עונת טיסות השכר הנוחתות בעובדה. עוד נמסר כי הרשות ביקשה מחברות התעופה להתאים את גודל המטוסים שהן מייעדות לטיסה לאילת לתנאי השדה והודיעה כי במידה ותהיינה טיסות חריגות שלא יוכלו לנחות באילת, תתאפשר נחיתתם בעובדה בתיאום ובהערכות מוקדמת.

ברשות טוענים כי הצעד נעשה לאור העובדה כי לא קיימת הצדקה כלכלית בהפעלת נמל התעופה עובדה במתוכנת של מספר טיסות בודדות כצפוי בעונה, וכי הרשות מסבסדת ב-180 מיליון שקל את שדות התעופה הפנימיים בישראל בהן לא נגבות אגרות נוסע.

יצוין כי רק לפני מספר ימים פנה יו"ר איגוד הטייסים הישראלי, בועז חטיבה, לראשי משרד הביטחון וחיל האוויר והסב את תשומת ליבם לתנאי הבטיחות הירודים בעובדה. לאור מצבו הרעוע של השדה הודיעה הרשות כי בתקופה בה ייסגר השדה יבוצעו בו עבודות תפעוליות.
יו"ר התאחדות המלונות באילת שבי ישי טוען כי סגירת השדה בעובדה היא מכה לתיירות באילת. לטענתו גם מטוסים הנוחתים באילת לא יכולים להמריא משם מלאים עקב אורכו הלא מספק של המסלול וחוסר יכולתם לתדלק. "אנחנו ממש חסרי אונים. אנחנו נאבקים יום יום על החזרת הטיסות מחו"ל לאילת, והחלטה כזו מורידה את כל המאמצים שלנו לטימיון.

כבר עכשיו אנחנו יודעים על כ-10 טיסות שאמורות להגיע לקראת פסח ואחריו ואין לי כרגע מושג איך אנחנו נסביר לאירופאים את כל הבלאגן הזה. במקום לטפל בבעיות של עובדה החליטו פשוט לסגור אותו.אני מקווה שמישהו יתעשת ויבין שזה לא הצעד הנכון."