דויטשה בנק על מזרחי טפחות: "משקיעים סבלניים במנייתו יזכו לתשואת דיבידנד גבוהה ב-2010"

כלכלני הבנק הגרמני: "הבנק פועל לפי אסטרטגיה ברורה, ההנהלה שלו ממוקדת והמודל העסקי שלו מבוסס" ; "אנו מאמינים כי למזרחי טפחות הזדמנות אף להרוויח מהמשבר הנוכחי, ולהגדיל את נתח השוק שלו"

כלכלני הבנק הגרמני דויטשה בנק פירסמו היום (ה') סקירה מעודכנת על מניית בנק מזרחי טפחות, הבנק היחידי מבין הבנקים הגדולים בישראל שלא פירסם אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2008.

בשבוע שעבר נפגשו נציגים מהבנק הגרמני עם הנהלת בנק מזרחי טפחות , במסגרת אסיפה למשקיעים, ויצאו מהפגישה מעודדים: "הבנק בולט לטובה בסקטור הבנקאות הישראלי", אמרו הכלכלנים. "לבנק יש אפסייד מבחינת אופציה להשקעה - הוא פועל לפי אסטרטגיה ברורה, ההנהלה שלו ממוקדת והמודל העסקי שלו מבוסס". הוסיפו.

הכלכלנים בדויטשה צופים כי מזרחי טפחות יציג ב-2008 רווח נקי שינוע סביב 600 מיליון שקל, מה שיעשה אותו לבנק הישראלי הרווחי ביותר בסיום השנה החולפת. "משקיעים סבלניים במנייתו, יזכו לתשואת דיבידנד גבוהה ב-2010". להערכתם.

הכלכלנים מסייגים ואומרים כי הבנק אינו חסין בפני המיתון העולמי, אך כיוון שהאשראי לעסקים מהווה אצל מזרחי טפחות רק שליש מהתיק, בדויטשה צופים כי ההפרשה לחובות מסופקים ב-2009-2010, תעלה באופן מתון ביחס למתחריו.

"אנו מאמינים כי למזרחי טפחות הזדמנות אף להרוויח מהמשבר הנוכחי, ולהגדיל את נתח השוק שלו בסקטור הבנקאות", אמרו הכלכלנים. זאת ע"י ניצול העובדה כי המתחרים עסוקים בתוכניות התייעלות וצמצום, ובאמצעות שיפור האיכות של תיק האשראי לעסקים, ע"י בחירות סלקטיביות יותר.

הכלכלנים חוזרים על המלצת "קנייה" למניית מזרחי-טפחות, במחיר יעד של 24 שקל למניה, גבוה ב-30.4% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א.