בזק בינלאומי קוראת לגוגל וליאהו להציב את אתריהן בישראל לשיפור חוויית הגלישה

הפנייה באה לאחר שבזק בינלאומי התחברה למחלף האינטרנט הישראלי (IIX) בקו גישה בקיבולת של 10 ג'יגה

בזק בינלאומי פנתה לאתרים מובילים בעולם וביקשה מהם להעביר את מחשבי התקשורת גם לישראל, על מנת לשפר את חוויית הגלישה של המשתמשים. הפנייה באה לאחר שבזק בינלאומי התחברה למחלף האינטרנט הישראלי (IIX) בקו גישה בקיבולת של 10 ג'יגה.

עד היום לבזק בינלאומי כמו לספקיות אינטרנט אחרות היה קישור של ג'יגה אחד בלבד, כך שעם הגדלת הקיבולת, בזק בינלאומי מחוברת בקישור המהיר ביותר הקיים בשדרת האינטרנט הישראלית.

הרחבה משמעותית זו של הקישור של בזק בינלאומי, היא חלק ממהלך של החברה להביא אתרים בינלאומיים מובילים לישראל. בדומה למדינות רבות בעולם בהן תעבורת האינטרנט עוברת דרך צומת אינטרנט מרכזי, גם בישראל קיימת שדרת האינטרנט הישראלית.

עם זאת, בישראל, בניגוד למקובל בעולם, מרבית תעבורת האינטרנט עוברת באמצעות קישורים ישירים בין המפעילות ולא מתרכזת במקום אחד. בזק בינלאומי רוצה למקד את התעבורה במקום אחד, כך שישראל תהווה מוקד משיכה למקורות תוכן בעולם.

אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי, אמר ל"גלובס" כי הוא קורא לספקיות האינטרנט האחרות להצטרף ולהרחיב אף הן את הקישורים מול מחלף האינטרנט הישראלי.

"ככל שתגדל התעבורה במחלף האינטרנט הישראלי", טוען צפריר, "כך אתרים בינלאומיים גדולים כגון יאהו , גוגל ו-YouTube, ירצו נוכחות בישראל, דבר שישפר את חוויית הגלישה של הישראלים באופן משמעותי".

בנוסף, לקישור המהיר שהעמידה בזק בינלאומי מול שדרת האינטרנט הישראלית, המאפשר העברת תעבורה גדולה פי עשרה, בזק בינלאומי הינה גם ספקית האינטרנט הישראלית היחידה שהתחברה בפרוטוקול האינטרנט החדש - IPv6 מול המחלף. מדובר בפרוטוקול המרחיב את היצע כתובות האינטרנט הזמין בעולם.