הנשיא אובמה הודיע על ביטול המגבלות שהטיל הנשיא הקודם על המימון הפדרלי למחקר בתאי גזע עובריים

מניות החברות המתמחות במחקר תאי הגזע העובריים רושמות עליות חדות בוול סטריט ; אובמה מתנגד לכל מחקר שיוביל לשיבוט אדם, ואמר כי הדבר מסוכן ו"שגוי באופן גורף"

הנשיא אובמה ביטל הערב את המגבלות על המימון הפדרלי למחקר בתאי גזע עובריים בארה"ב שהטיל הנשיא בוש. אובמה קרא לחזרה לדרך הישר ולערכי המוסר בכל הקשור לאסטרטגיה של הממשל ביחס למחקר המדעי.

בדברים שנשא בעניין בבית הלבן אמר הנשיא "אנו נגדיל את התמיכה במדענים החוקרים את התחום ומטרתנו היא כי אמריקה תוביל את העולם לגילויים חדשים בתחום"

אובמה הדגיש כי "יש להבטיח כי המידע המדעי לעולם לא יעוות או ישמש לשם שירות אג'נדה פוליטית, וכי ההחלטות המדעיות יבוצעו על סמך עובדות מדעיות ולא אידיאולוגיות".

במחקר בתחום תאי הגזע העובריים ישנה הבטחה גדולה לריפוי וטיפול במחלות רבות, בייחוד כאלו הקשורות במוח ובמערכת העצבים. עם זאת רוב תאי הגזע מתקבלים מעוברי אדם. אובמה הוסיף כי הוא ייתנגד לכל מחקר שיוביל לשיבוט אדם, ואמר כי הדבר מסוכן ו"שגוי באופן גורף".

מניות החברות המתמחות במחקר תאי הגזע העובריים רושמות עליות חדות בעקבות הדברים. מניית גירון (סימול GERN) עולה בכ-20% ומניית סטמסלס (סימול: STEM) מזנקת ב-43%.