המועמד המוביל לראש החטיבה הפיננסית בפועלים - רן עוז

עוז (41) כיהן בעבר כמנהל הכספים של בזק ונייס ; תפקיד ראש החטיבה הפיננסית הוא תפקיד מפתח בבנק

למעלה משלושה חודשים לאחר עזיבתו של ראש החטיבה הפיננסית (CFO) בבנק הפועלים , בארי בן זאב, נמצא לו מחליף.

ל"גלובס" נודע כי המועמד המוביל לתפקיד הוא רן עוז, לשעבר מנהל הכספים של בזק ונייס. בנק הפועלים, בראשות היו"ר דני דנקנר, כבר פנה לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל כדי לאשר את מינויו של עוז לתפקיד. לאחר מכן יעלה המינוי לאישור דירקטוריון הבנק. בנק הפועלים סירב להגיב.

עוז (41) היה בשנת 2007 סמנכ"ל הכספים ומשנה למנכ"ל בזק בתקופתו של יעקב גלברד כמנכ"ל ועזב את החברה לאחר חילוקי דעות עם המנכ"ל אבי גבאי והיו"ר שלמה רודב. בשנים 2004-2006 היה סמנכ"ל הכספים של נייס ולפני כן עבד בתפקידים שונים בחברות ההיי טק סרגון וג'קדה. בהשכלתו הוא רו"ח ובנוסף בעל תואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. עוז נחשב "סוס עבודה" ומנהל כספים מקצועי. הוא עמד מאחורי גיוסי ההון של נייס בארה"ב וזכה בשל כך לשבחים מקיר לקיר.

תפקיד מפתח

בן זאב פרש מהבנק בסוף דצמבר 2008 ודנקנר עצמו עסק אישית בחיפוש CFO. כרגע ממלא המנכ"ל צבי זיו את מקומו של בן זאב. מאחר שמתוך הבנק אין מועמד מובהק נאלץ הפועלים, באופן יוצא דופן, להביא אדם מחוץ לבנק. עם זאת מינוי CFO שאינו בנקאי אינו יוצא דופן בבנקים. ראש החטיבה לכספים וכלכלה בבנק לאומי קובי הבר לא צמח במערכת הבנקאית אלא במשרד האוצר וכך גם אלדד פרשר, ה-CFO של מזרחי טפחות. מיכל עבאדי בויאנג'ו הממלאת את התפקיד בבינלאומי הגיעה ממשרד הבריאות.

תפקיד ראש החטיבה הפיננסית הוא תפקיד מפתח בבנק, כל שכן בבנק גדול. למרות זאת בשנים האחרונות לא השכיל הפועלים לייצב בתפקיד מנהל לתקופה ארוכה. באפריל 2006 עזב אבי הראל, ה-CFO דאז, והוחלף על ידי יעקב רוזן. באוקטובר 2007 הודיע רוזן על עזיבתו, זאת לאחר שהובהר לו כי הוא אינו מועמד למנכ"ל. רוזן הוחלף על ידי בן זאב אך באוקטובר האחרון, לאחר עשרה חודשים בלבד, הודיע בן זאב בפתאומיות כי ביקש לסיים את תפקידו ולאחר מכן עזב.