אנדורן מתעניינת בנדל"ן: עמיתים במו"מ לרכישת נכס מנכסים ובנין

עשויה לרכוש 50% מפרויקט החברה במודיעין ; ע"פ הערכות, מחיר העסקה יעמוד על 80 מיליון שקל ; המוסדיים הם כיום הגופים המרכזיים שיש בידם הנזילות לבצע השקעות בתחום הנדל"ן

האם קרנות הפנסיה הוותיקות יהפכו לשחקן פעיל בשוק הנדל"ן? קרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים, בניהולה של יעל אנדורן, הן הגוף עימו גב ים , מקבוצת נכסים ובנין מקיימת מו"מ למכירת מחצית מאחזקות החברה בפרויקט המודיעין. כך נודע ל"גלובס". ע"פ הערכות, מחיר העסקה במו"מ נע סביב 80 מיליון שקל המשקפים לפרויקט שווי של 160 מיליון שקל. המחיר משקף לנכס תשואה של כ-8.5%.

מנכסים ובניין נמסר: "החברה אינה יכולה להתייחס לדבר מעבר למה שדווח". בעמיתים אישרו כי אכן מתקיים מו"מ בין הצדדים.

בשבוע שעבר הודיעה גב ים, המשתייכת לקבוצת אי.די.בי , כי היא מנהלת מו"מ למכירת מחצית מאחזקותיה בפרויקט שיוקם במודיעין בשטח של 74 דונם.

על השטח צפוי לקום מרכז תעשייה ולוגיסטיקה בשטח של 21.3 אלף מ"ר.

נייר חדרה, המשתייכת גם היא לאי.די.בי, כבר שכרה את השטח לתקופה של 15 שנה. הקמת הפרויקט צפויה להתחיל במהלך הרבעון השני של השנה, ועלות ההקמה צפויה לעמוד על 100 מיליון שקל. השווי ההוגן של הקרקע לפי דו"חות גב ים עומד על 41 מיליון שקל.

דמי השכירות החודשיים של המרכז שיוקם צפויים לעמוד על 1.13 מיליון שקל, לא כולל מע"מ ובתופסת הצמדה למדד המחירים לצרכן. בתום עשר השנים הראשונות דמי השכירות אמורים לעלות בעוד כ-3%.

עמיתים החלה להיכנס בשנה האחרונה להשקעה בתחום הנדל"ן, אולם הכניסה לענף נעשתה בעיקר באמצעות השקעה בקרנות פרייבט אקוויטי. בשנים האחרונות נכנסו המשקיעים המוסדיים, ובראשן חברות הביטוח מגדל וכלל ביטוח, להשקעה בתחום הנדל"ן, ובעיקר בנדל"ן מניב, אשר מייצר הכנסה קבועה לאורך זמן.

בתקופה הנוכחית בה חברות רבות סובלות ממשבר נזילות, ממשיכים המוסדיים ליהנות מזרימה קבועה של כספי העמיתים מדי חודש, כך שהם כיום הגופים המרכזיים שיש בידם הנזילות והיכולת לבצע השקעות ורכישות בתחום הנדל"ן.

עוד נציין, כי בהנחה והעסקה אכן תצא לפועל במחיר המשקף תשואה של 8.5%, הרי שמדובר במחיר סביר ביחס לתקופה הנוכחית המתאפיינת בהאטה ובירידת מחירים בשוק הנדל"ן.