מזרחי-טפחות גייס היום 125 מיליון שקל בכתבי התחייבות נדחים

השלים גיוס של 725 מיליון שקל בחודש וחצי האחרונים ; הגיוס היום מהווה הרחבה של סדרת כתבי התחייבות נדחים, מס' 30 צמודי מדד, שישאו תשואה של 4.74% במח"מ של כ-7 שנים

בנק מזרחי-טפחות ממשיך להרחיב את בסיס ההון שלו. היום (ה') הבנק גייס כ-125 מיליון שקל באמצעות הנפקה של כתבי התחייבות נדחים. הגיוס של היום מצטרף לגיוס של 200 מיליון שקל לפני כחודש, ול-400 מיליון השקל להון משני עליון שגייס בתחילת חודש פברואר.

הגיוס היום מהווה הרחבה של סדרת כתבי התחייבות נדחים, מס' 30 צמודי מדד. ההנפקה בוצעה באמצעות החברה-הבת מזרחי טפחות הנפקות. כתבי ההתחייבות הנדחים ישאו תשואה של 4.74% במח"מ של כ-7 שנים - זהה לזו שבה גויסו כתבי ההתחייבות הנדחים בהנפקה הקודמת.

יצוין, כי הסכום שגויס היום, בניהולה של אנליסט חיתום והנפקות, ייחשב, על פי הוראות בנק ישראל, כהון משני ויוכל לשמש הן למימון פעילות האשראי של הבנק והן לצורך עמידה ביעד הלימות הון של 12% עד סוף השנה, כפי שהחליט דירקטוריון הבנק.

לאחרונה הוצגו לא מעט תוכניות לפתרון מחנק האשראי החוץ בנקאי. יו"ר איגוד החברות הציבוריות ומנכ"ל כי"ל, עקיבא מוזס, הציע לנגיד בנק ישראל פתרון להקלת מחנק האשראי הבנקאי. הצעתו היא לדחות את דרישת בנק ישראל מהבנקים להגיע להלימות הון של 12%. נזכיר כי בנק ישראל דורש מהבנקים להגיע ליעד עד סוף השנה. דחיית הדרישה בשנה-שנתיים תסייע, לדעתו של מוזס, למערכת הבנקאית לממן את פעילות הסקטור העסקי". בנק מזרחי-טפחות, שנמצא במצב הטוב ביותר מבין הבנקים הישראליים, ולא יפסיד ברבעון הרביעי, לא זקוק לתוספת הון כלל.