קמפיין לקידום פארקי התעשייה בגליל: "30 מפעלים הוקמו בגליל תוך שנתיים"

דוגמאות להקמת מפעלים בגליל כוללות את מפעל תוסף קומפאונדס בשטח 15 אלף מ"ר באזור התעשייה אלון תבור, וכן את מפעל מרעום דולפין בשטח של 2,500 מ"ר באותו הפארק ואת מפעל רושדי תעשיות מזון, הנמצא בשלבי בנייה בשטח של 6,000 מ"ר

כ-30 מפעלים חדשים הוקמו בשנתיים האחרונות בגליל, כך עולה מתוך קמפיין לקידום פארקי התעשייה בגליל של המשרד לפיתוח הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל, שיעלה החל מהשבוע.

לקמפיין התגייסו מספר אנשי עסקים ומנכ"לים של מפעלים שהוקמו בפארקי התעשייה בגליל ובגולן. מהקמפיין עולה, כי בשנתיים האחרונות הוקמו בפארקי תעשייה בגליל או הועתקו אליהם עשרות מפעלים.

המדינה מעניקה הטבות למפעלים שבאים לגליל, בדמות פטור ממס הכנסה לעשר שנים או מענק של 24% מעלות הקמת המפעל, מסלול תעסוקה בו מסובסדת משכורת העובדים עד 2,000 שקל לחודש למשך חמש שנים, מענק העתקת מפעל, עלות רכישת קרקע ופיתוח קרקעות מסובסדות, סבסוד מחקרי מלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, הלוואות אטרקטיביות, מימון, תמיכה וליווי לעסקים בצפון.

בין היתר התגייס לקמפיין מפעל סאסאטק, העוסק בייצור ושיווק של מוצרי צריכה לניקיון וטיפוח, ושרכש לפי כחודש 8 דונם בפארק התעשייה דלתון שבגליל העליון להרחבת המפעל. "כשעברנו לפארק התעשיות דלתון נהנינו מהטבות הניתנות על עלות הקמת מפעל", אמר מנכ"ל המפעל רמי זיו.

דוגמאות להקמת מפעלים בגליל כוללות את מפעל תוסף קומפאונדס בשטח 15 אלף מ"ר באזור התעשייה אלון תבור, וכן את מפעל מרעום דולפין בשטח של 2,500 מ"ר באותו הפארק ואת מפעל רושדי תעשיות מזון, הנמצא בשלבי בנייה בשטח של 6,000 מ"ר. גם למפעל עדין מערכות שתלים דנטליים הוקצה מגרש בפארק בשטח של 10 דונם. *