הדולר ממשיך להילחם על מעמדו כנכס בטוח; מתחזק מול המטבעות המובילים

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] האירו נסחר סביב רמת ה-1.348 דולר ; והאם סין תוכל להשפיע על המסחר בדולר? ההערכות הן כי תודיע על צעדים קונקרטים להגנת האג"ח האמריקאיות שברשותה המוערכות בהיקף של כטריליון דולר

בזירת המט"ח הגלובלית רושם הדולר בהתחזקות ביחס למטבעות המובילים, מגמה אשר החלה כבר אמש במהלך המסחר בוול-סטריט, על רקע המימושים שנרשמו בבורסות ארה"ב ונמשכת עתה במקביל לירידות בבורסות אסיה. האירו נסחר בירידה של 0.1% לעבר רמת ה-1.3481, הליש"ט מאבדת כ-0.17% ל-1.4679 דולר, ומול הין נחלש הדולר ב-0.79% ל-97.568 ין.

בשוק עולות הערכות כי סין, המחזיקה הגדולה ביותר באג"ח של ממשלת ארה"ב, עשויה לפרסם צעדים קונקרטים לקידום הגנת הנכסים האמריקאים שברשותה המוערכים בכטריליון דולר.

דאגתם של הסינים לירידה בירידה בשערו של הדולר מובנת בייחוד על רקע תוכניתו של שר האוצר האמריקני, טימותי גייטנר, לקניית "נכסים רעילים" מהבנקים בהיקף של טריליון דולר. צעדים אשר הביאו כבר להיחלשותו של הדולר ביחס למטבעות המובילים, יחד עם הצהרתו של אובמה כי הדולר חזק בצורה "יוצאת דופן".

"סין היא בת ערובה בידי ארה"ב". ציין אנדי קסי, המנהל לשעבר של החטיבה באסיה מטעם בית ההשקעות מורגן סטנלי. "סין היא בנק של ארה"ב, אך למעשה ארה"ב אומרת לה כעת אם אני נופלת אין סיכוי שתקבלי את החוב שלך בחזרה".

נציין כי אמש במהלך המסחר בוול-סטריט נסחר שערו של הדולר בעליה אך בטווח שערים צר אל מול המטבעות המובילים ונע סביב רמת 1.3540 דולר לאירו, 1.4680 דולר לליש"ט, ו-98 ין יפני לדולר.

היום צפויים המשקיעים לקבל איתותים נוספים לכך שהביקושים המקומיים בארה"ב אינם מתאוששים. דוח הזמנות מוצרי צריכה בני קיימא של ארה"ב צפוי לרדת על פי הערכות המוקדמות של האנליסטים ב-FXCM ב-2.5%, וללא תחבורה נתון זה צפוי לרדת ב-2%.

"למעשה יהיה זה החודש השביעי ברציפות שבו הנתון אינו עולה ולמרות שיש לכך את ההשפעה הגדולה ביותר על מסחר המט"ח, השוק צריך לשים לב להזמנות מוצרי הון שאינם לצרכי בטחון וללא כלי טיס, שכן נתון זה הוא אינדיקטור מוביל להשקעות עסקיות. אך אם דוח מוצרי הצריכה בני קיימא יעלה, מסחר ה-carry עשוי לעלות ומטבעות מקלט בטוח כמו הדולר עשויים להיחלש". הוסיפו ב-FXCM.

האירו נסחר סביב רמת ה-1.348 דולר * הליש"ט יורדת ב-0.17% ל-1.4678 דולר * הדולר נחלש מול הין היפני ב-0.79% ל-97.568 ין * הדולר מתחזק מול מקבילו הקנדי ב-0.13% ל-1.2299 דולר קנדי * המטבע הניו-זילנדי יורד ב-0.67% ל-0.5597 דולר אמריקני * הדולר האוסטרלי נחלש ב-0.26% ל-0.6975 דולר אמריקני

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח]