אלרון מאשרת: נחתם הסכם למכירת 3DV למיקרוסופט תמורת כ-34 מיליון דולר

החברה, שפיתחה פתרון שמאפשר זיהוי של תנועה במרחב והנעה לפיה של גופים דיגיטליים, גייסה עד כה כ-38 מיליון דולר

אלרון מתחילה לממש נכסים. החברה הוציאה היום הודעה לבורסה בתל-אביב, לפיה היא חתמה על מזכר הבנות למכירת אחזקותיה בחברת הסטארט-אפ 3DV, שמפתחת טכנולוגיה לזיהוי התנועה בתלת-מימד.

אלרון לא מפרטת למי התבצעה המכירה, אולם לפני כחודש וחצי התפרסם כי 3DV במגעים עם מיקרוסופט והיא אכן הרוכשת. אלרון, שמחזיקה באופן ישיר ועקיף ברוב האחזקות בחברה (כ-43%), פירטה כי המכירה תתבצע לפי מחיר שמשקף לה רווח הון של כ-15 מיליון דולר, מה שמשקף ל-3DV רף מחיר של כ-34 מיליון דולר. במיקרוסופט סירבו להגיב על הידיעה.

החברה הוקמה בשנת 1996 כמיזם משותף של אלרון ו-RDC, שבה שותפים רפא"ל ואלרון באופן שווה לשם מסחור הפטנטים של רפא"ל. היא התבססה על טכנולוגיה אלקטרו-אופטית לטילים שמיוצרת ברפא"ל ופיתחה פתרון שמאפשר זיהוי של תנועה במרחב והנעה לפיה של גופים דיגיטליים, טכנולוגיה שמתאימה במיוחד עבור יצרניות המשחקים הגדולות. מהרגע הראשון, הפיתרון של החברה היה יכול לפנות לשלוש יצרניות קונסולות המשחקים - מיקרוסופט עם ה-Xbox, נינטנדו עם ה-Wii, וסוני עם ה-PlayStation.

פיטנגו, אתגר ופורמולה

מוצר הדגל של החברה, מצלמת ה-ZCam, מסוגל לפרש שינויים באור לתנועה במרחב ולתרגם זאת לפקודות תנועה במשחקי וידיאו. ה-ZCam, שהושקה בסוף 2007, הייתה אמורה להתחיל להימכר בשנה שעברה, אולם זה לא קרה. החברה לא הצליחה להתרומם, כאשר מהצד השני התחרות בתחום שלה דווקא גברה. על-פי הרישומים בדו"חות אלרון, ל-3DV אין כרגע כל מכירות והחברה רשומה בספרי אלרון בשווי שלילי עקב התחייבויות שונות והפחתות שווי.

על-פי נתוני חברת המחקר IVC, בחברה הושקעו במשך השנים כ-38 מיליון דולר, כך שהעסקה לא משמחת במיוחד את המשקיעים המעורבים. הגיוס האחרון שביצעה החברה היה בסוף 2006 ונערך לפי שווי של כ-30 מיליון דולר אחרי הכסף.

מלבד אלרון ו-RDC, רשימת המשקיעים ב-3DV כוללת את קרן ההון סיכון האמריקנית קליינר פרקינס, פיטנגו, קרן אתגר, פורמולה ונצ'רס, שמכרה את אחזקותיה בחברה, שמרוק, דיסקונט השקעות והמשקיעים הפרטיים ג'ף בראון ולואיס פל, שמוכר יותר מהשקעותיו בחברות מכשור רפואי ושהיה מעורב ברוב סבבי הגיוס של 3DV. כיו"ר החברה מכהן גבי ברבש, לשעבר מנהל המרכז הרפואי איכילוב, ומועסקים בה כ-40 עובדים.

עבור מיקרוסופט זוהי הגדלה נוספת של מרכז הפיתוח המקומי, שכבר מבוסס על מספר רכישות שנעשו בעיקר בשנתיים האחרונות. בחברה הזכירו בעבר גם התעניינות בתחומים יותר ויזואליים הקשורים לעולמות המדיה והבידור. כרגע מונה מרכז הפיתוח של החברה בהרצליה ובחיפה כ-600 עובדים ועוסק בין השאר בתחומי האבטחה, תקשורת, וירטואליזציה, טיוב נתונים, ניתוח מגמות באינטרנט.

מכירה לאחר הפסדים

ההודעה של אלרון מגיעה כשלושה שבועות לאחר שהחברה דיווחה על הפסד בהיקף של כ-35 מיליון דולר ברבעון הרביעי, של 86 מיליון דולר בשנה כולה והתדלדלות יתרת המזומנים שלה לכ-5 מיליון דולר בלבד. במקביל, הודיעה החברה על עזיבתו של המנכ"ל דורון בירגר, אותו יחליפו במשותף ד"ר צביקה סלובין, וארי ברונשטיין, שימשיך לכהן במקביל כסגן נשיא דסק"ש.

אלרון, שמסרה כי העסקה צפויה להיסגר במשך הרבעון השני, מחזיקה בכ-25% מ-3DV באופן ישיר ובכ-18% נוספים באופן עקיף באמצעות אחזקותיה ב-RDC. באלרון צופים בעקבות המכירה לרווח של 3 מיליון דולר עבורה ורווח של כ-4 מיליון דולר ל-RDC.