הייצור התעשייתי ביפן ירד זה החודש החמישי ברציפות - התכווץ ב-9.4% בפברואר

[למדור שוקי עולם] הייצור התעשייתי ביפן נפל ב-9.4% בפברואר ל-68.7 נקודות- מעט יותר מהתחזיות לירידה של 9.2% ; הממשל היפני צופה התאוששות מסויימת של הייצור התעשייתי בחודשים מארס ואפריל ; לסקירה יומית של המסחר בשוקי אסיה

הייצור התעשייתי ביפן ירד בחודש פברואר בשיעור חד מהצפוי וזה החודש החמישי ברציפות, בעיקר כתוצאה מירידה ביצוא. כך הודיע היום (ב') משרד הכלכלה, המסחר והתעשייה של יפן. על אף הנתונים העגומים, נראה כי צפויה התאוששות מסויימת של ענף התעשייה היפני במהלך החודשים הקרובים. לסקירה יומית של המסחר בשוקי אסיה.

הייצור התעשייתי ביפן נפל ב-9.4% בפברואר, לעומת החודש שעבר ל-68.7 נקודות- מעט יותר מהתחזיות לירידה של 9.2% ולאחר נסיגה של 10.2% בינואר. הייצור התעשייתי ביפן מציג את הנסיגה הארוכה ביותר מאז שנת 2001. במונחים שנתיים, הייצור התעשייתי נפל ב-38.4%.

"אני לא מאמין שהנתונים הפתיעו מישהו", אמר אנדראס שוסטר, אנליסט ב-CLSA בטוקיו. החולשה בענף האלקטרוניקה, המכונות וענף התחבורה היא התורמת העיקרית לנסיגה הנוכחית בייצור התעשייתי.

למרות הנתונים המדאיגים, הממשל היפני סיפק גם מעט אופטימיות, כשהוא צופה שהחברות היפניות ידווחו על עלייה במלאים במהלך החודשים מארס ואפריל. הייצור התעשייתי צפוי לגדול ב-2.9% במארס וב-3.1% באפריל. כך לפני סקר שנעשה בקרב התעשייה היפנית.

המשלוחים הימיים מיפן ירדו ב-6.8% בפברואר, לעומת החודש הקודם, ל-70.9 נקודות -נסיגה של 36.8% בהשוואה לשנה שעברה.