עמותת "תחבורה היום ומחר" מקיימת תחרות המזמינה מעסיקים להציג תוכניות לצמצום רכבי העובדים המגיעים לעבודה

מנכ"לית העמותה: "כ-70,000 כלי רכב ניתנים לעובדים כהטבה ממקומות העבודה. מעבר לנזק הסביבתי המוכח, פוגע המעסיק בעצמו - את השעות שמבלה העובד בכבישים העמוסים ניתן וצריך לצמצם"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

עמותת "תחבורה היום ומחר" תקיים היום (ב') תחרות בשם "מגיעים לעבודה ברעננה (בית יד לבנים ברחוב אחוזה 147) בנוכחות שר התחבורה, שאול מופז. התחרות מזמינה מעסיקים להציג תוכניות לצמצום רכבי העובדים המגיעים לעבודה.

במהלך התחרות תעמיד העמותה לרשות המתמודדים כלים לתכנון תוכניות תחבורה עפ"י מודלים בינלאומיים המיושמים בהצלחה בארה"ב ואירופה. המעסיקים יוכלו להציג את הצעותיהם בנושא עד ל-27 באפריל.

הגידול בשימוש בכלי רכב פרטיים בישראל ומעברן של חברות מהמרכז לפארקי תעשייה בפריפריה, מובילים רבים מאיתנו לבלות לפחות שלוש שעות ביום על הכביש. לכך יש להוסיף תופעות כתאונות דרכים, זיהום סביבתי, עלויות גבוהות וכמובן את בעיות החנייה, בזבוז הזמן והעייפות הנגרמת עקב עומסי התנועה הרבים. מטרתה של התחרות לעודד מציאת פתרונות יצירתיים להפחתת התלות ברכב הפרטי.

"המודעות הציבורית הגוברת לאיכות הסביבה היא הזדמנות לשיפור באיכות החיים. אנו קוראים באמצעות התחרות גם למעסיקים להצטרף למגמה של אחריות סביבתית", אמרה תמר קינן, מנכ"לית העמותה.

בארץ ובעולם ישנם מספר סיפורי הצלחה לחלופות ירוקות להגעה לעבודה: באנגליה אימצו את שיטת פדיון החנייה. שיטה זו מעודדת עובדים לוותר על החנייה בעבודה בעבור מענק כספי או כרטיסיות נסיעה. בצרפת בחרו ב"רכב שיתופי": העובדים מתחלקים יחד בנסיעה ברכב פרטי אחד הממומן על-ידי החברה. גם בארץ מורגשת התעוררות בנושא: חברת צ'ק פוינט למשל, מיקמה את מרכזיה בסמוך לתחנת רכבת השלום בתל-אביב, אך התופעה עדיין בחיתוליה.

התחרות נושאת פרסים בתחום התחבורה כגון תוכנה לניהול נסיעות משותפות לעובדים, אופנוע חשמלי מסוג EVT, ושעות ייעוץ בנושאי סביבה ירוקה. את התחרות מלווה צוות שיפוט מקצועי שיכלול בין היתר את יוסי פרשקר, העומד בראש מחלקת המדע של משרד התחבורה.

"תחבורה היום ומחר" פועלת זה 11 שנה לקידום מערכת תחבורה בישראל המושתת על עקרונות התחבורה הקיימת. "תופעת הליסינג התפעולי מעודדת את העובדים להגיע לעבודה ברכב הפרטי", ציינה קינן. "כ-70,000 כלי רכב ניתנים לעובדים כהטבה ממקומות העבודה. מעבר לנזק הסביבתי המוכח, פוגע המעסיק בעצמו - את השעות שמבלה העובד בכבישים העמוסים ניתן וצריך לצמצם. התחרות היא הזדמנות מצוינת ללמוד מהי הדרך היעילה והירוקה אל מקום העבודה", סיכמה.