בנימין (פואד) בן אליעזר - שר התמ"ת

עבודה ; בשנת 1994 יצא בשליחות ראש הממשלה יצחק רבין לטוניס, והיה השר הישראלי הראשון שנפגש לשיחה עם יו”ר אש”ף יאסר ערפאת

בנימין (פואד) בן אליעזר, יליד 1936, בצרה עירק. עלה לארץ בשנת 1950 וגדל בקיבוץ מרחביה. בוגר בית הספר לפיקוד ומטה של צה"ל והמכללה לביטחון לאומי, נשוי ואב לחמישה.
בשנת 1954 התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת גולני כחייל וקצין, בשנת 1968 נפצע בהתקפה ירדנית על המסוק שטס בו ובמהלך מלחמת ששת הימים היה מפקד סיירת שקד בפיקוד דרום.

בשנת 1970 נשלח מטעם צה”ל לסינגפור וסייע שם בהקמת בית-ספר לפיקוד ומטה, ובאמצע שנות ה-70 מונה למפקדה הראשון של מפקדת אזור דרום לבנון. בתפקיד זה היה אחראי לפתיחת ”הגדר הטובה” בין ישראל ללבנון ולהקמת צבא דרום-לבנון בפיקודו של מייג`ור סעד חדד.

בשנים 1978 עד 1982 היה מפקד אזור יהודה ושומרון. בתפקיד זה עבד בשיתוף פעולה עם גורמים באוכלוסייה הפלסטינית במאמץ לכונן את ”אגודת הכפרים” הנהגה פלסטינית אלטרנטיבית לאש”ף.

בשנת 1982 שוחרר מצה”ל, אך בשנת 1983 קרא לו שר הביטחון משה ארנס לשוב לשירות. הוא שירת כמתאם פעולות הממשלה ביהודה, בשומרון ובחבל-עזה.
בשנת 1984 שוחרר מצה”ל סופית, בדרגת תת-אלוף, והצטרף לחיים הפוליטיים והציבוריים.
בן אליעזר מכהן בכנסת משנת 1984 בתפקידים שונים כשר הבינוי והשיכון, שר התקשורת, הביטחון, וחבר בוועדות הכנסת השונות.

בתחילת דרכו הפוליטית חבר לעזר וייצמן שהקים את מפלגת "יחד". בבחירות לכנסת ה- 11 ב-1984 קיבלה "יחד" שלושה מנדטים ובן אליעזר הפך לחבר הכנסת האחת עשרה. לאחר הבחירות התאחדה "יחד" עם מפלגת העבודה ובן אליעזר הפך לחבר במפלגה זו.

בשנת 1994 יצא בשליחות ראש הממשלה יצחק רבין לטוניס, והיה השר הישראלי הראשון שנפגש לשיחה עם יו”ר אש”ף יאסר ערפאת. בהיותו שר הביטחון נאבק באלימות הגואה של האינתיפאדה שפרצה לקראת סוף ממשלת ברק; בתפקיד זה היה אחראי למבצע ”חומת מגן” בשטחים.

בכנסת ה-17 כיהן כשר התשתיות הלאומיות ובבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום השמיני ברשימת העבודה לכנסת.