הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה אישרה להפקדה את תוכנית אזורים לבניית מרכז עסקים ומסחר בנתניה

מדובר במרכז באזור התעשייה ספיר - ולפי הערכות, עלות בנייתו מוערכת בכ-120 מיליון שקל ; בוימלגרין קפיטל מנהלת מגעים למכירת שליטתה באזורים עם ארקו החזקות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז המרכז אישרה להפקדה את תוכניתה של חברת אזורים שיכון ופיתוח, מקבוצת אזורים של שעיה בוימלגרין, להקמת מרכז עסקים ומסחר באזור התעשייה ספיר שבנתניה. לפי הערכות, בניית פרויקט בסדר גודל כזה עשויה לעלות כ-120 מיליון שקל.

התוכנית מאפשרת שדרוג מגרש תעשייה בשטח של 11 דונם ברחוב המלאכה שבאזור התעשייה קריית ספיר בנתניה לאזור תעסוקה משולב שכולל משרדים, תעשייה עתירת ידע, שירותים פיננסיים, מסחר, מרפאות ואולמות תצוגה בשטח כולל של 34,077 מ"ר. מתוכם 1,500 מ"ר יהיו מיועדים לשימושי מסחר.

לפי התוכנית, הפרויקט ייבנה בשני בניינים. האחד יהיה מגדל שיתנשא לגובה של 25 קומות, והשני יהיה בניין בן ארבע עד שבע קומות. התוכנית מקצה שטח לכיכר עירונית פתוחה שנשענת על רחוב המלאכה וסביבה יוקמו חנויות, בתי קפה ובתי עסק נוספים.

לפני שבועיים הודיעה חברת בוימלגרין קפיטל לבורסה בתל אביב כי היא מקיימת מגעים ראשוניים למכירת החזקותיה באזורים. החברה הדגישה אז כי לנוכח המשבר בשווקים הגלובליים והשלכותיו בין היתר על פעילות ומצבה של החברה, היא בוחנת חלופות שונות לצורך עמידתה בהתחייבויותיה, ובכלל זה בחינת האפשרות להכנסת שותפים לחברה.

חברת י.ח. דמרי , שבשליטת יגאל דמרי, הודיעה לפני שבועיים כי היא ניהלה שיחות ומגעים לרכישת אזורים עם בוימלגרין קפיטל אבל המגעים לא הבשילו לכדי עסקה. בתחילת החודש דווח על מגעים עם חברת ארקו החזקות שבשליטת אריה קוטלר.

רחוב המלאכה, בו מתוכנן הפרויקט, נמצא סמוך לחנות איקאה ולפאואר סנטר של ביג . באזור זה מחזיקה ישפרו מקבוצת IDB של נוחי דנקנר בשני מתחמי משרדים וחברת הביטוח מגדל מחזיקה בבית סלקום , אותו רכשה מחברת מבני תעשיה של אליעזר פישמן באוקטובר. חברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי מחזיקה בשלושה מתחמי משרדים באזור זה וחברת אשטרום נכסים מחזיקה שם במגרש.

אזורים גם אמורה להקים את השלב הראשון של פארק עסקים בחדרה לפי תוכנית שהופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה באוגוסט. לפי תוכנית זו מתוכנן פארק בשטח 870 דונם שיקום בין כביש החוף, תחנת הרכבת חדרה מערב ויער חדרה.

אזוריםאזורים