דייויד בקהאם שוב הכדורגלן המרוויח בעולם, עם הכנסות של 32.4 מיליון אירו ב-2008

מגזין "פראנס פוטבול" פרסם את דירוג השחקנים המכניסים בכדורגל העולמי, הקשר האנגלי במקום ראשון שנה שנייה ברציפות ; מילאן האיטלקית שולחת שלושה נציגים לרשימת עשרת הגדולים ; רונאלדיניו ירד למקום השלישי

מגזין הכדורגל "פראנס פוטבול" פרסם את הרשימה השנתית של הכדורגלנים המרוויחים ביותר בעולם בשנת 2008.

דייויד בקהאם בראש עם הכנסות כוללות של 32.4 מיליון אירו. האנגלי שומר זו השנה השנייה ברציפות על המקום הראשון ברשימה, אחרי שב-2007 הכנסותיו הגיעו ל-31 מיליון אירו. קשרה של מילאן מרוויח 6.5 מיליון אירו בלבד מכדורגל, כאשר יתר ההכנסות שלו הגיעו מהסכמי חסות שונים, בין היתר עם אדידס, ג'ילט ופפסי. החוזה של בקהאם בלוס אנג'לס גלאקסי, קבוצת ה-MLS שממנה הוא מושאל למילאן, מבטיח לו גם נתח ממכירת הכרטיסים והמרצ'נדייז של הגלאקסי.

רונאלדיניו, שבעונה הקודמת היה במקום השני ברשימה עם הכנסות של 24.1 מיליון אירו, רשם ירידה ל-19.6 מיליון אירו. בעקבות הירידה שחקנה של מילאן נדחק למקום השלישי על-ידי ליונל מסי, חברו לשעבר בברצלונה, שתופס את המקום השני עם הכנסות של 28.6 מיליון אירו.

למרות שהפרמיירליג היא ליגת הכדורגל העשירה בעולם, רק שחקן אחד בחמשת המקומות הראשונים מגיע ממנה - כריסטיאנו רונאלדו של מנצ'סטר יונייטד, שהרוויח אשתקד 18.3 מיליון אירו. לליגה האנגלית יש ארבעה נציגים מבין עשרת המרוויחים הגדולים, כמו לליגה האיטלקית. שני הנציגים הנוספים הם של ברצלונה - מסי, וגם תיירי הנרי שבמקום החמישי עם 17 מיליון אירו. מילאן שולחת שלושה נציגים לרשימה זו.

מבחינת המאמנים המרוויחים ביותר, ז'וזה מוריניו נדחק למקום השני. בעונה הקודמת הפורטוגלי השתכר 29 מיליון אירו (כאשר נתח נכבד מכך הגיע מפיצויי פיטורים ששולמו לו על-ידי צ'לסי), אך השנה הוא מסתפק במשכורת המוערכת ב-11 מיליון אירו אצל אינטר האיטלקית. גם המאמן שמוביל השנה את הרשימה עושה זאת בעיקר בגלל פיטורים מצ'לסי: לואיס פיליפה סקולארי, הברזילאי שאימן את הכחולים עד חודש פברואר, וקיבל עבור ההרפתקה הזאת כ-12.5 מיליון אירו בסך הכל.

רשימת 10 הכדורגלנים המרוויחים בעולם של הפראנס פוטבול:

1. דייויד בקהאם (מילאן) 32.4 מיליון אירו
2. ליונל מסי (ברצלונה) 28.6 מיליון אירו
3. רונאלדיניו (מילאן) 19.6 מיליון אירו
4. כריסטיאנו רונאלדו (מנצ'סטר יונייטד) 18.3 מיליון אירו
5. תיירי הנרי (ברצלונה) 17 מיליון אירו
6. קאקה (מילאן) 15.1 מיליון אירו
7. זלאטן איברהימוביץ' (אינטר) 14 מיליון אירו
8. וויין רוני (מנצ'סטר יונייטד) 13.5 מיליון אירו
9. פרנק למפארד (צ'לסי) 13 מיליון אירו
10. ג'ון טרי (צ'לסי) 11.7 מיליון אירו