משה גפני מיהדות התורה ימונה ליו"ר ועדת הכספים

הסיעה תקבל תפקידי שני סגני שרים ושני יושבי ראש ועדות בכנסת

משה גפני (יהדות התורה) יהיה יו"ר ועדת הכספים הבא - כך החליטו היום בצהריים חמשת חברי סיעת יהדות התורה. גפני גבר על יו"ר הסיעה ומנהיג אגודת ישראל, ח"כ יעקב ליצמן, שכיהן בתפקיד ועל פי ההערכות היה צפוי להמשיך להחזיק בו, אלא שבמהלך ההצבעה בסיעה, שמונה שלושה חברים מאגודת ישראל ושניים מדגל התורה, החליט ח"כ מאיר פרוש מאגודת ישראל לתמוך דווקא בגפני, הנמנה על אנשי דגל התורה. בתום ההצבעה עזב ליצמן בכעס את חדר הישיבות בכנסת.

באופן רשמי אמר פרוש כי החלטתו להטות את הכף לטובת גפני נובעת מהעובדה שהגיע תורה של סיעת דגל התורה לקבל זכות ראשונים על בחירת התפקיד, לאחר שמאז ומתמיד זכתה סיעת אגודת ישראל בפריבילגיה זו. אלא שבמערכת הפוליטית סבורים כי החלטתו נבעה מסיבה אחרת: לפני כמה חודשם הפסיד פרוש בהתמודדות בבחירות על ראשות העיר ירושלים לניר ברקת,לאחר שליצמן הורה לחסידי גור שלא להצביע עבורו, ועתה החליט פרשו לנקום את נקמתו.

בתוך כך, יהדות התורה חתמה היום על הסכם קואליציוני עם הליכוד, ובמסגרתו תקבל שני תפקידים של סגני שרים - במשרדי הבריאות והחינוך. בתום מאבק פנימי בסיעה הוחלט
כי ח"כ מנחם אליעזר מוזס ישמש כסגן שר הבריאות, עם סמכויות מלאות של שר, זאת רק אם ליצמן ימשיך לסרב לקבל עליו את התפקיד. ח"כ מאיר פרוש יכהן כסגן שר החינוך. לפי שעה, ליצמן לא יקבל כל תפקיד אחר.

סיום המגעים התאפשר לאחר שלובנו כל המחלוקות בנושא ההקלות בגיור, שסוכמו עם "ישראל ביתנו": מנהיגו הרוחני של הזרם החרדי-ליטאי, הרב שלום יוסף אלישיב, הודיע השבוע כי הוא מקבל את מתווה הגיור שהוצע, ובכך סלל את דרכה של "יהדות התורה" לקואליציה.