בזק מעמידה לדין משמעתי עובד שביצע עבירה שבגינה היא נתבעת ב-15 מיליון שקל

זאת בעקבות כוונת משרד התקשורת להטיל על בזק קנס של 15 מיליון שקל בגין שיתוף-פעולה אסור עם בזק בינלאומי

בעקבות כוונת משרד התקשורת להטיל קנס של 15 מיליון שקלים על בזק , בגין שיתוף-פעולה אסור בין החברה לבין חברת הבת שלה בזק בינלאומי, הוחלט בבזק להעמיד את אותו עובד חשוד לבית הדין המשמעתי של החברה.

בבזק רואים בחומרה את האירוע מכיוון שהוא לא משקף את עמדת ההנהלה ולפיכך הוחלט לנקוט בצעד החריף של זימון לבית הדין למשמעת וזאת על מנת להעביר מסר חד משמעי שהחברה רואה בחומרה את העבירה.

כזכור, לפני כשבועיים שלח משרד התקשורת מכתב לבזק שבו הודיע לה כי הוא שוקל להטיל עליה קנס של 15 מיליון שקל בגין עבירות שנתגלו במסגרת ניסיון של עובד החברה לקדם שיתוף פעולה עסקי עם חברת הבת בזק בינלאומי.

האירוע קרה לאחר שמשרד התקשורת החליט להפעיל חברת חקירות בעקבות תלונות על שיתוף פעולה אסור בין החברות. חברת החקירות הצליחה לאסוף מספיק ראיות המוכיחות שעובד בזק קידם אינטרסים של בזק בינלאומי ומבחינת המשרד די היה בכך על מנת להודיע לה על כוונתו להטיל עליה קנס כה גבוה, שכמותו לא זכור הרבה זמן.

בית הדין המשמעתי בבזק הוא שכפול של בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה מזמן היותה של בזק חברה ממשלתית. מדובר בבית דין שבראשו עומד שופט בדימוס ולצידו נציג הנהלה ונציג העובדים. בית הדין מצוייד בסמכויות ענישה שונות כולל השעיה, הטלת קנסות, הפחתה בשכר ועוד, וכן הוא יכול להמליץ על פיטורין. העובד מנגד יכול לייצג את עצמו או לשכור עו"ד שייצג אותו בהליך.

נזכיר שלפני 3 שנים התרחש אירוע דומה במסגרתו נמצא כי עובד בזק עבר עבירת משמעת דומה והנהלת בזק דאז החליטה לפטרו.

מבזק נמסר בתגובה: "בזק בודקת באופן רציני ומעמיק את הטענות לכאורה העולות מתלונת משרד התקשורת. מעבר לכך, בשלב זה, כל עוד הבדיקה לא הושלמה, לא יהיה זה נכון להתייחס אליה".