תרו קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק גרסה גנרית לטבליות לטיפול בהתקפי אפילפסיה ובמאניה דיפרסיה

תרו היתה הראשונה לקבל אישור גנרי לתרופת הקארבאמאזפין - עם מכירות של 100 מיליון דולר בארה"ב

מאבק השליטה בחברת התרופות תרו ממשיך לספק עבודה לעורכי הדין של הצדדים, אבל בחברה החיפאית לא מפסיקים לעבוד: במהלך המסחר בוול-סטריט ביום שישי הודיעה תרו כי קיבלה אישור סופי של ה-FDA לטבליות בשחרור מושהה קארבאמאזפין (Carbamazepine) USP במינון 100 מ"ג, 200 מ"ק ו-400 מ"ג.

טבליות הקארבאמאזפין בשחרור מושהה של תרו הינן הגרסה הגנרית לטבליות Tegretol(r)-XR של חברת נוברטיס , החייבות במרשם רופא ומיועדות לטיפול בהתקפים. לפי ההערכות, היקף המכירות של תרופת המקור בארה"ב בשנת 2008 הסתכם בכ-100 מליון דולר.

לפי הודעת החברה, תרו היתה הראשונה להגיש בקשה לרישום מקוצר עבור טבליות 100 מ"ג של קארבאמאזפין לשחרור מושהה. במידה וחברה אחרת תקבל אישור דומה במהלך 180 הימים הראשונים לשיווק התרופה בידי תרו, תיאלץ ה-FDA לקבוע האם תרו זכאית לבלעדיות באותם 180 ימים.

נזכיר, כי בניגוד לענקית הגנריקה טבע , תרו בדרך-כלל אינה מקבלת בלעדיות על תרופות גנריות, והמודל העסקי שלה מבוסס על מאבק על נתח שוק בייצור תרופות הפתוחות לתחרות. תרו כבר מייצרת גרסאות גנריות לתרופת הקארבאמאזפין בהתוויות אחרות, בדומה לעשר חברות גנריות אחרות.

תרו החיפאית נסחרת ברשימת הפינק שיטס בארה"ב, לפי שווי של 355 מיליון דולר. החברה אינה מפרסמת דו"חות חשבונאיים מבוקרים מזה כשלוש שנים, לאחר שנתגלו תקלות באומדן המלאים בדו"חותיה, ובינואר 2006 מנייתה נמחקה בשל כך מהמסחר בנאסד"ק. במהלך השנה האחרונה מתנהל בחברה מאבק שליטה בין משפחות מייסדי החברה, בראשות היו"ר בארי לויט, לבין חברת התרופות ההודית סאן פרמצבטיקה, שהיתה חתומה בעבר על הסכם לרכישת החברה במלואה.