חברת המים נען דן ג'יין תספק פתרונות השקיה מתקדמים לקזחסטן ב-15 מיליון שקל

מנכ"ל החברה: "אנו מתמקדים במדינות הגוש המזרח-אירופי, שהן שוק בעל פוטנציאל צמיחה ורווחיות גדולים בתחום ההשקיה. בקזחסטן יש פוטנציאל צמיחה עצום וקרש קפיצה למדינות נוספות באזור"

חברת ההשקיה הבינלאומית נען דן ג'יין (NaanDanJain) הודיעה היום (א') כי חתמה על עסקה בקזחסטן בהיקף של 15 מיליון שקל. המזמינה היא חברת אחזקות ממשלתית של משרד האוצר של קזחסטן, המקדמת פרויקטים אגרו-תעשייתיים במדינה.

בכפוף להסכם בין הצדדים תבצע נען דן ג'יין בקזחסטן שני פרויקטים נרחבים.

האחד: בניית תשתית ומערכות השקיה מתקדמות לגידול עגבניות על פני שטח של 7,000 דונם, באזור שיינקנט (Shynkent) בדרום קזחסטן. נען דן ג'יין תפרוס מערכת טפטוף חדשנית מסוג TAL, המשלבת צנרת דקת-דפנות עם "טפטפות מבוך" מתקדמות. מערכת זו מעניקה איכות השקיה גבוהה בעלות נמוכה, תוך התאמה לתנאי מזג האוויר ולגידולים רב שנתיים.

הפרויקט שני: בניית מערכת השקיה למטע תפוחים על שטח של 1,500 דונם. נען דן ג'יין תפרוס במטע מערכת טפטוף מווסתת-לחץ (PC) מתקדמת.

"אנו מתמקדים במדינות הגוש המזרח-אירופי, שהן שוק בעל פוטנציאל צמיחה ורווחיות גדולים בתחום ההשקיה. בקזחסטן יש פוטנציאל צמיחה עצום עבור נען דן ג'יין, וכן קרש קפיצה למדינות נוספות באזור", אמר אבנר חרמוני, מנכ"ל נען דן ג'יין.

בשנה האחרונה, עם כניסתה של חברת ג'יין ההודית לחברת נען, בוצעה בה השקעה טכנולוגית בסך 50 מיליון שקל להגברת כושר הייצור של החברה, הן בישראל והן בעולם. מהחברה נמסר כי באמצעות השקעה זו, היא מתמודדת עם המשבר הכלכלי בעולם והשינויים במטבע החוץ, וצופה גידול במכירות בשנת 2009.

נציין, כי חברת נען דן ג'יין היא נותנת החסות הראשית של התערוכה הבינלאומית "אגריטך" שתיערך בחודש מאי במרכז הירידים בת"א.

חברת נען דן ג'יין (NaanDanJain) עוסקת בפתרונות השקיה, ומציעה מגוון רחב של מערכות, אביזרים וטכנולוגיות השקיה. לחברה תשע חברות בנות בעולם, ושישה אתרי ייצור - שניים מהם בישראל (קיבוץ נען וקיבוץ דן).

לנען דן ג'יין 70 שנות ניסיון פורה ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. בשנת 2007 הפכה חברת ההשקיה ג'יין אירגיישן - תאגיד חקלאי הודי - לשותף בנען דן, וכיום חברת נען דן ג'יין הינה בבעלות משותפת של קיבוץ נען (50%) ושל ג'יין איריגיישן (50%). שותפות זו הגדילה משמעותית את ההשקעות בחברה, מגוון המוצרים והטכנולוגיות, התמקדות במחקר ופיתוח והרחבת רשת המכירות הבינלאומית.