אווירת החג התפוגגה מהבורסה בת"א: התל-טק סיים בירידה של 1.1% והמעו"ף נחלש ב-0.3%; אפריקה זינקה נגד הזרם ב-20.5%

גלובס tv אסיה ננעלה במגמה מעורבת ; היום לא יתקיים מסחר באירופה ; מדד הנדל"ן עלה ב-1.4% ; גזית גלוב איבדה 1.3% ; כי"ל עלתה ב-0.3% והחברה לישראל התחזקה ב-0.2% ; שיכון ובינוי נחלשה ב-1.7% ; המלט צנחה ב-5.75% ; בזק איבדה 2.9% ; טבע איבדה 0.1%

אחד-העם המשיכה היום (ב') את שבוע המסחר המקוצר, ונסחרה לאורך כל יום המסחר בירידות שערים. ברקע, היתה פתיחת שבוע המסחר בבורסות ברחבי העולם, כשהראשונות לעשות כן, באופן חלקי, היו הבורסות באסיה, שננעלו במגמה מעורבת.

נציין, כי היום לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה לרגל "יום שני של פסחא", והמסחר בבורסות האסייתיות התנהל, כאמור, באופן חלקי - אוסטרליה והונג-קונג המשיכו את חופשת סוף השבוע גם כן לרגל "Easter Monday".

המדדים המובילים בת"א איבדו מערכם 0.3%-1.1% בהובלת מדד התל-טק, ואילו מדד הנדל"ן הוא היחידי מבין המדדים המובילים שרשם עלייה בערכו - של 1.4%. המניה שהובילה את המדד לעלייה, וכן את העליות במדד המעו"ף, היא אפריקה ישראל, שהמשיכה את הסנטימנט החיובי מהימים האחרונים, במחזורי מסחר גדולים. מנגד משכה את המדד מטה מניית בזק שהובילה את הירידות.

בגזרת האג"ח הקונצרניות נרשמה מגמה מעורבת - מדד התל בונד 20 עלה ב-0.1% ואילו התל בונד 40 ו-60 איבדו 0.4% ו-0.1% בהתאמה.

נזכיר, כי גם היום ננעל המסחר בת"א ב-14:45, בשל חופשת חול המועד פסח וכך גם יהיה בשאר ימי המסחר בחול המועד. מאותה סיבה, וכן בגלל החופשה של המשקיעים מחו"ל, ראינו היום מסחר דליל כיאה לחול המועד.

הערכות בשוק ההון: מדד המחירים לצרכן לחודש מארס צפוי להיות חיובי

מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, שצפוי להתפרסם מחר (ג'), ינוע בין 0% ל-0.3%, כך עולה מהתחזיות שפרסמו הכלכלנים הראשיים של בתי ההשקעות והבנקים. נזכיר כי זו הפעם הראשונה אחרי ארבעה חודשים בה צפוי להתפרסם מדד מחירים לצרכן שאינו שלילי. מדד מארס יושפע בעיקר מעלייה חדה במחירי הפירות והירקות הטריים ומהתייקרות בבשר העופות. בשוק ההון מעריכים כי לא צפויים שינויים במדיניות המוניטרית של בנק ישראל, ואם יהיו כאלו הם לא יושפעו ממדד מארס.

לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אין בעיה של אינפלציה בטווח הקצר-הבינוני והדבר מעניק לו מרחב תמרון גדול מאוד. בפרוטוקולים של הדיונים המוניטריים האחרונים הובהר היטב כי כלי הריבית מיצה את עצמו לעת עתה לכן היא צפויה להישאר ברמה הנוכחית. אך קיימת אפשרות נוספת שלא נפסלת על הסף: פישר, בדומה לעמיתו האמריקני בן ברננקי, יכול לקבוע "רצועה" של ריבית. קרי, שיעור ריבית שנע סביב 0% לחצי או רבע אחוז. למהלך שכזה הסתברות נמוכה יותר.

המעו"ף נחלש ב-0.3% ל-780.75 נק', ת"א-100 ירד ב-0.3% ל-716.54 נק', התל-טק בלט בירידה של 1.1% ל-170.31 נק', מדד הבנקים סיים בעלייה של 0.1% ל-720.83 נק', מדד הנדל"ן התחזק ב-1.4% ל-219.77 נק'.

מניות בכותרות

כי"ל והחברה לישראל המשיכו לרכז עניין על רקע ההודעה של כי"ל, כי היא שוקלת מחדש את הנפקת האג"ח לגופים מוסדיים בהיקף של 500 מיליון שקל. מועצת המנהלים של החברה הסמיכה את ההנהלה לבחון חלופות למתווה ההנפקה הפרטית.

כלכלני מריל לינץ' פירסמו היום סקירה על טבע , בה העריכו כי תרומת הקופקסון למחיר המניה תהיה 13 דולר עד 2014, ויוביל לעלייה של 35% בהכנסות 2009. חוזרים על המלצת "קנייה" למניה, במחיר יעד של 51 דולר למניה - גבוה בכ-10% ממחיר המניה בשוק.

מניות הבנקים פועלים , דיסקונט , לאומי ומזרחי טפחות המשיכו לבלוט לאחר שהובילו אתמול את מדד הבנקים לזינוק של 5.1% ולאור ההתפחויות במגזר הפיננסי בעולם.

בנק דיסקונט סיים הנפקת שטרי הון נדחים - גייס 258 מיליון שקל בסה"כ.

לאחר שהפסידה 1.08 מיליארד שקל ב-2008: S&P מעלות מכניסה את דירוג האג"ח של גזית גלוב לרשימת מעקב שלילית. גם דירוג האג"ח של החברה האם, גזית אינק , הושם ברשימת מעקב בתחזית שלילית. הדירוג הנוכחי של גזית גלוב הוא "-AA". בין הנימוקים: ירידת ערך הנדל"ן שהביאה להפסד הענק הביאה לעליה ברמת המינוף של החברה.

אפריקה ישראל מרכזת מחזורי מסחר גדולים מהממוצע בימים האחרונים, וגם היום. זהו נתון חריג לכשעצמו, כשלוקחים בחשבון את העיתוי - חופשת הפסח, המשאירה רבים מהשחקנים המקומיים והזרים מחוץ למשחק.

שרי אריסון מנצלת את הטבת המס: שיכון ובינוי העבירה דיבידנד של 700 מיליון שקל לישראל. זאת, הודות להוראת שעה שמאפשרת למשוך דיבידנד מחו"ל במס מופחת של 5%, במקום 25%. "ברקע ההחלטה, עומד התיקון לפקודת מס הכנסה, שמטרתו לעודד העברת כספים מחו"ל והשקעתם בישראל". אמרו בחברה.

מועד השלמת העסקה למיזוג קרנות הנאמנות של פריזמה לשעבר, בבית ההשקעות אקסלנס נדחה מה-19 באפריל בשל חופשת הפסח. העסקה צפויה להיות מושלמת בתחילת מאי.

מניית המלט זינקה אתמול בכ-40% לאחר שלפני החג הודיעה חברת דסק"ש מקבוצת IDB , על רכישת חלקם של האחים שמואל ודן טופז בחברה לפי מחיר של 20.3 שקל למניה, המשקף לה פרמיה של כ-90%. בכך הגיעה דסק"ש לשליטה בחברה כאשר בידיה יותר מ-60% מהון המניות של החברה.

הפחתת השווי של חברת לגנא הולדינגס בתוצאות לסיכום 2008 שחקה את ההון העצמי של אזורים והביאה לחריגה מאמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהתאם לאשראי שנטלה משני בנקים בישראל. היום הודיעה חברת הנדל"ן, שבשליטת שעיה בוימלגרין, על שורה של התחייבויות שנאלצה לחתום עליהם במטרה להמשיך לקבל אשראי מאחד הבנקים המלווים. החברה נדרשת לקבל אישור לכל פעולה בנכסיה, היא לא תוכל לחלק דיבידנד, לשלם דמי ניהול או לבצע עסקאות עם בעלי עניין ללא אישור הבנק בכתב.

תביעה נגד תיא תקשורת ואלביט הדמיה : "נסוגו מההסכם להקמת ערוץ העסקים" התביעה, בסך 3.84 מיליון שקל, הוגשה ע"י האחים אפי ומני מיכאלי - שטוענים כי חתמו על הסכם להקמת הערוץ עם הנתבעות. דורשים לפצותם בגין הנזק שנגרם להם כתוצאה מאובדן שווי זכויותיהם במיזם.

בזק , הוסיפה להיסחר על רקע ההערכות האופטימיות של יחידת המחקר של בנק הפועלים לגבי המשך תהליך ההתייעלות של החברה, ועמידה ביעדיה ל-2009.

אבגול הגישה היום טיוטת תשקיף ראשונית לרשות ני"ע.

אג"ח בכותרות

מחזיקי האג"ח של GMF לבעלי המניות: תנו ערבות עד שבוע הבא - או שנדרוש פירעון מיידי. GMF אמורה לשלם ביוני הקרוב 26 מיליון שקל ולא ברור כיצד תוכל לעמוד בתשלום, עקב קשיים בגביית חובות מחברות לוות. מחזיקי האג"ח דורשים מבעלי המניות ערבות על התשלום עד ה-21 באפריל.

עמית ברגר למחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס : "אפשר לפרק את החבילה, אבל בואו נעשה את זה חכם". צו הקפאת ההליכים של אנטר הולדינגס יפוג בתחילת החודש הבא, וברגר, בעל השליטה, ביקש היום ממחזיקי האג"ח ארכה של חודשיים כדי שיוכל לממש את נכסי החברה.

[לאתר המעו"ף]