הנפט נפל ב-4.3% ונקבע ב-50 דולר לחבית לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית חזתה ירידה חדה בביקושים

[למדור שוקי עולם] משרד המסחר הסיני דיווח על עלייה של יותר מ-25% ביבוא של נפט גולמי לסין במארס לכמות הגדולה ביותר מזה כשנה

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה במאי ירד הערב ב-4.3% ונקבע ב-50 דולר לחבית, זוהי הירידה היומית החדה ביותר שרשם הנפט מזה שבועיים, בכך מחק הזהב השחור את העליות של שבוע שעבר, זאת לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) פרסמה תחזית לפיה הביקוש העולמי לזהב השחור יצטמצם משמעותית בשנה הנוכחית.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית פרסמה בשבוע שעבר (ו') תחזית לפיה הביקוש לנפט ברחבי העולם ירד ב-2.4 מיליון חביות ל-83.4 מיליון חביות נפט גולמי ליום בשנת 2009. מדובר בירידה של 1 מיליון חביות בהשוואה לתחזית הקודמת.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במאי ירדו ב-4.3% ל-50 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך היום נרשמו בו ירידות חדות יותר בשיעור של עד 6.5%.

השיפור שחל במדדי המניות המובילים בוול סטריט לקראת קביעת מחיר הסגירה של הנפט, עזרו לו לחתום את יום המסחר בירידה מתונה יותר וזאת כאשר בתקופה האחרונה מתקיים מתאם הדוק בין שוק המניות למסחר בנפט.

בתוך כך, משרד המסחר הסיני דיווח על עלייה של יותר מ-25% ביבוא של נפט גולמי לסין במארס לכמות הגדולה ביותר מזה כשנה. התפוקה התעשייתית של סין גדלה ב-8.3% במארס מעלייה של 3.8% בלבד בפברואר.

ברמת הפירמות, רויאל דאטש של דיווח אתמול כי עצר את הזרמת הנפט לצינור הנפט הטרנס ניגרי שבדרום ניגריה, וזאת לאחר שריפה באחד הצינורות המרכזיים.