ירון דוויק, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף ביטוח חיים ובריאות בחברה, הודיע היום על פרישתו מהחברה

פרישתו של דוויק, שהצטרף למנורה מבטחים בשלהי 2004, נעשית ככל הידוע על רקע הכוונות לשינוי מבני בתחום החיסכון ארוך הטווח בחברה תחת ניהולו של מנכ"ל מבטחים החדשה, יעקב רוזן

ירון דוויק, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף ביטוח חיים ובריאות בחברה, הודיע היום על פרישתו מהחברה. פרישתו של דוויק, שהצטרף למנורה מבטחים בשלהי 2004, נעשית ככל הידוע על רקע הכוונות לשינוי מבני בתחום החיסכון ארוך הטווח בחברה תחת ניהולו של מנכ"ל מבטחים החדשה, יעקב רוזן. דוויק ומנכ"ל הקבוצה, ארי קלמן, ככל הנראה לא ראו עין בעין את אופי השינוי המבני. מבחינתו של קלמן האיחוד של פעילויות החיסכון לטווח ארוך הכרחי.

דוויק (47), מנהל מוערך, שימש בעבר כמנכ"ל סוכנות הביטוח מבטח סימון וקודם לכן היה במשך ארבע שנים מנהל אגף ביטוח חיים וסמנכ"ל בחברת הפניקס (לפני האיחוד שלה עם חברת הדר). במהלך תקופתו כמשנה למנכ"ל מנורה מבטחים, דוויק היה אחראי בין השאר על השקת מוצרי הטופ-פייננס של מנורה מבטחים ועל הגדלת מכירותיה בתחום ביטוח החיים והבריאות והכניס את מנורה מבטחים לתחומי ביטוח עסקים, שקודם להגעתו מנורה מבטחים הייתה חלשה בהם. לפי שעה, על רקע העזיבה המהירה של דוויק, אין לו ככל הידוע עדיין מחליף.

קבוצת מנורה מבטחים פועלת זה זמן לשינוי מבני במסגרתו יאוחדו מערכי המכירות של פעילות ביטוח החיים של הקבוצה עם אלה של קרן הפנסיה שבבעלותה. בכוונת החברה ליצור מערך תפעול מאוחד בין שתי האופרציות הללו, כחלק מבניית מערך חיסכון לטווח ארוך - מערך הקיים במרבית קבוצות הביטוח הגדולות לטובת הפקת יתרונות סינרגטיים בין הפעילויות השונות בתחום החיסכון הפנסיוני.

בדו"חותיה הכספיים ל-2008 ציינה החברה כי תפעל בהקשר של ביטוח החיים והחיסכון לטווח ארוך, ל"מקסום הסינרגיה בין החטיבות השונות של הקבוצה למינוף מכירות חדשות בתחום". על-פי הערכות בשוק, דוויק יועד להיות מנהל המכירות והשיווק בתחום המכירות לטווח ארוך לאחר השינוי המבני.

מבטחים החדשה, נרכשה על-ידי מנורה מבטחים תמורת 710 מיליון שקל והיא קרן הפנסיה החדשה הגדולה בישראל. ביוני 2008 פרש אורן אל און מתפקיד מנכ"ל מבטחים החדשה. את אל און החליף בתפקיד רוזן, שהגיע למנורה מבטחים מבנק הפועלים שם היה משנה למנכ"ל הבנק.