תאגיד המיחזור ישלם דמי טיפול לרשתות המזון עבור קבלת בקבוקים למיחזור

תאגיד המיחזור אל"ה הודיע על הסכם חדש עם בתי העסק ורשתות המזון ברחבי הארץ, במסגרתו יעניק תמורה כספית לבתי העסק עבור קליטת מיכלי המשקה והשבת דמי הפיקדון לציבור

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

האם מיחזור הבקבוקים יתפוס תאוצה מחודשת, לאחר תקופה שבה הוערמו קשיים על יישומו?

תאגיד המיחזור אל"ה הודיע על הסכם חדש עם בתי העסק ורשתות המזון ברחבי הארץ, במסגרתו יעניק תמורה כספית לבתי העסק עבור קליטת מיכלי המשקה והשבת דמי הפיקדון לציבור. עלות המהלך נאמדת בכמה מיליוני שקלים לשנה, והוא ימומן על-ידי יצרני המשקאות.

מטרת ההסכם להעניק לבתי העסק אשר יאספו כמויות גדולות של בקבוקים תמריץ לקבל את מיכלי המשקה מהציבור הרחב ולהעבירם למיחזור. כדי ליהנות מההטבה יידרשו בתי העסק לאסוף מאות אלפי בקבוקים מדי חודש. מכל צרכן הם יקבלו עד 50 בקבוקים, כדי למנוע כניסתם של גופים מסחריים לתחום וכדי לאפשר לכל אדם להביא מביתו את הבקבוקים שצבר במהלך השבוע.

דמי הטיפול שיוענקו לרשתות המזון ולבתי העסק יאפשרו להם להקצות כוח-אדם מיוחד לטיפול בבקבוקים ולהשבת דמי הפיקדון לצרכן. גם הרשתות מצידן התחייבו להעמיד לטובת הנושא את אמצעי השיווק והפרסום שברשותן כדי לתרום להצלחת המהלך.

נחמה רונן, יו"ר אל"ה, מסרה כי "למרות החוק המחייב את רשתות המזון לקבל את מכלי המשקה החייבים בפיקדון למיחזור, הערימו אלה קשיים רבים - מה שהביא את הציבור להפסיק לחלוטין לממש את זכותו ולקבל את דמי הפיקדון. כתוצאה מכך מיליוני מיכלי משקה נזרקו לפחי האשפה ונשארו מחוץ למעגל המיחזור. אני מעריכה כי בעקבות ההסכם ושינוי הגישה מצד רשתות השיווק ובתי העסק, יתווספו בשנה כ-20 מיליון מיכלי משקה למיחזור".

כיום רשומים כלקוחות בתאגיד המחזור למעלה מ-3,309 בתי עסק וסניפי רשתות מזון. עד היום נאספו במקומות אלה כ-80 מיליון מיכלי משקה בשנה, כשהפוטנציאל כאמור הוא הרבה יותר מכך.