חסינת מיתון? ז'קלין הרציקוביץ' מציעה למכירה את הבית שלה בהרצליה פיתוח תמורת 88 מיליון שקל

הבית בן 30 השנה נמצא ברחוב גלי תכלת, הרחוב היקר ביותר בישראל, ומשתרע על פני דונם ורבע ; הרציקוביץ': "הגיע הזמן למכור. אני עוברת לגור ליד לוני בצהלה" ; הרוכש צפוי לבנות בית חדש ומפואר יותר

רחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח, הרחוב היקר ביותר בישראל, מספק אחת לכמה שנים כותרות על עסקאות מגה-יוקרתיות. אולם, גם ברחוב זה יש יקרים יותר ויקרים פחות. בימים אלה, מוצעת וילה בקטע היקר ביותר - מרכז הרחוב שם מצויים מגרשים גבוהים וגדולים שגולשים עד לקצה המצוק של חוף הים. קטע זה מכיל 12-13 בתים בלבד.

ל"גלובס" נודע, כי ז'קלין הרציקוביץ', אמו של לוני, וממשפחת בעלי חברת ישפאר יבואנית סוני בישראל, מציעה את הווילה ברחוב גלי תכלת 60 במחיר של 21 מיליון דולר, כ-88 מיליון שקל.

למרות המשבר הכלכלי והפגיעה הקשה בנדל"ן היוקרה מקווה הרציקוביץ', כי תוכל לקבל את הסכום המבוקש, בין השאר, בזכות נדירותו של הנכס. המגרש שנמצא בבעלות משפחתה מזה עשרות שנים, משתרע על דונם ורבע מתוכם 350 מ"ר בנוי. הבית נחשב צנוע לעומת הסטנדרטים המפוארים של הבתים ברחוב. שכניה של הרציקוביץ' הם בני הזוג דליה (מיזמי המימד החדיש) ופרופ' יוסף פרשקר (הטכניון) מצדו האחד של המגרש ועירית שטראוס (בעלת מניות בשטראוס-עלית וגרושתו של ליאון קופלר), מהצד השני. כפי שקרה בעסקאות דומות בעבר ברחוב, צפוי כי הרוכש יהרוס את הבית ויבנה בית חדש ומפואר יותר בשטח כמעט כפול שינצל את מלוא זכויות הבנייה במגרש.

הבית של ז`קלין הרציקוביץ / צלם: עינת לברון

שכנים נוספים בקטע המרכזי של הרחוב הם: הזוג ויויאן וזכי רכיב (יזם ההיי-טק) שרכשו ב-2005 את הבית המפואר ברחוב, שהיה שייך למרטין שלאף תמורת 22 מיליון דולר. וכן בית השגריר האמריקני, המתגורר בבית הגדול ברחוב (4 דונם).

ז'קלין הרציקוביץ' אישרה את הפרטים ל"גלובס" ואמרה כי החליטה למכור את הבית בו היא מתגוררת כ-30 שנה כי "הגיע הזמן למכור, ואני עוברת לגור ליד לוני בצהלה". ל"גלובס" נודע כי מי שמטפל בעסקה הוא רפי קלינה מתווך המתמחה בבתי יוקרה, מי שטיפל בעבר בבתים נוספים ברחוב גלי תכלת וכן משווק כיום את המגרשים של אפריקה ישראל בסביון. קלינה סירב להגיב לפרטים.