התעשייה הצבאית פיטרה עשרות עובדי קבלן ועובדים זמניים

החברה טוענת כי אין מדובר בקיצוצים אלא במהלך עסקי תקין וידוע מראש ; לדברי החברה, מדובר בעובדים שנשכרו לזמן קצוב עבור פרויקטים שהסתיימו

התעשייה הצבאית (תעש), בניהולו של אבי פלדר, פיטרה בשבועות האחרונים כ-50 עובדים זמניים ועובדי קבלן. החברה טוענת כי אין מדובר בקיצוצים אלא במהלך עסקי תקין וידוע מראש. לדברי החברה, מדובר בעובדים שנשכרו לזמן קצוב עבור פרויקטים שהסתיימו. מסיבה זו אף צפויים להימשך בשבועות הקרובים פיטורי עובדי הקבלן והעובדים הזמניים בתעש ולכלול 20 איש נוספים.

יש לציין כי התעשיות הביטחוניות דווקא נהנות מחסינות יחסית למיתון. מבחינת מונחים של מכירות נראה שתעש עצמה אינה סובלת מהמשבר, שכן בסיכום 2008 דיווחה על גידול של 16% לסך של 660 מיליון דולר לעומת 570 מיליון דולר ב-2007. ב-2006 הסתכמו המכירות ב-470 מיליון דולר. כמו כן, באחרונה דיווחה החברה על עסקה להקמת חמישה מפעלים לייצור תחמושת ארטילרית בהודו בהיקף של 240 מיליון דולר.

עם זאת, יש מגזרים מסוימים בתעשיות הביטחוניות שניכרת האטה בפעילות שלהן. כך, למשל, פורסם בחודש שעבר ב"גלובס" על פיטורי 200 עובדים בתעשייה האווירית (תע"א), כשמדובר בעובדים שאין להם קביעות. מחציתם מחטיבת הייצור של מטוסי המנהלים והיתר ממפעל "בדק", העוסק בהסבת מטוסי נוסעים למטוסי תובלה.