אובמה: "נעביר 100 מיליארד דולר לקרן המטבע המטבע הבינלאומית, ללא הגדלת הגירעון"

[למדור שוקי עולם] במכתב שנשלח למנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס כתב אובמה שהמימון האמריקני "לא יהיה בגדר הוצאה תקציבית, ולא יגדיל את הגירעון, מכיוון שהוא יהיה למעשה החלפת נכסים"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציע אתמול (ב') שארה"ב תלווה 100 מיליארד לקרן המטבע הבינלאומית כדי לחזק את עתודות ההון של הקרן. כמו כן, אובמה הביע תמיכה במתן השפעה גדולה יותר של מדינות שווקים מתעוררים כמו סין והודו במימונה ובניהולה של קרן המטבע.

במכתב שנשלח למנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס כתב אובמה שהמימון האמריקני "לא יהיה בגדר הוצאה תקציבית, ולא יגדיל את הגירעון, מכיוון שהוא יהיה למעשה החלפת נכסים". 100 מיליארד הדולר נכללים בהתחייבויות שהעניקו לקרן המדינות החברות בקבוצת עשרים המדינות (G20), במהלך הפסגה שנערכה בלונדון ב-2 באפריל, כדי להיאבק במשבר הכלכלי.

המימון האמריקני יחזק את NAB (New Arrangements to Borrow), מסגרת חירום שהושקה ב-1998, ושמאפשרת למדינות החברות בקרן המטבע לספק אשראי לקרן כדי לאפשר לה להתמודד עם משברים שעלולים לאיים על יציבותה של המערכת הפיננסית העולמית.

אובמה קרא לקונגרס לאשר בהקדם הצעת חוק שתאפשר לארה"ב לעמוד בהבטחות שנתנה בפסגת ה-G20, תוך שהוא מדגיש שהדבר לא יהיה כרוך בהוצאות תקציביות. "ארה"ב מעבירה לקרן המטבע דולרים במסגרת NAB, ארה"ב מקבלת בתמורה נכס מוניטרי אחר בצורה של שטר חוב נזיל ונושא ריבית מקרן המטבע. החוב הזה מגובה במצבה הפיננסי החזק של קרן המטבע, כולל אחזקות הזהב המשמעותיות שלה", כתב הנשיא.