עכשיו זה רשמי: המתווך בעסקת שליט עופר דקל מסיים את תפקידו

שליחו המיוחד של ראש הממשלה הוא זה שביקש להשתחרר מהתפקיד ; נתניהו אמר כי בכוונתו להמשיך ולהיעזר בניסיונו הרב של דקל גם בעתיד ולהיוועץ עימו בסוגיות שונות הקשורות לתחום ניסיונו

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

עכשיו זה רשמי: המתווך בעסקת שליט, עופר דקל מסיים את תפקידו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הלילה נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השליח דקל שביקש מראש הממשלה לשחררו מתפקידו. הפגישה בין השניים התקיימה על-פי בקשתו של דקל מלפני כשבועיים.

כבר אתמול (ג') פורסם לראשונה כי דקל צפוי לסיים את תפקידו. משמעות הדבר היא ככל הנראה עיכוב נוסף בהתקדמות בעסקת שליט. דקל ציין כי הוא ממלא את תפקידו כבר למעלה משנתיים וחצי וכי כבר לפני חודשים ספורים פנה לראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט, בעל-פה ובכתב וביקש לשחררו מתפקידו, אך נעתר לבקשת אולמרט להמשיך עד לאחר הבחירות ולתום כהונתו.

ראש הממשלה נתניהו הביע צער על החלטתו של דקל ועל הפרסומים האחרונים השגויים בחלקם והביע את הערכתו הגדולה לדקל ולפועלו. "עופר דקל הקדיש ימים ולילות מזמנו למשימה חשובה שאין נעלה ממנה וכל זאת בהתנדבות מלאה וללא תמורה", אמר נתניהו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי במהלך התקופה בה שימש בתפקידו, סיים דקל בהצלחה את המו"מ עם החזבאללה והחזיר לישראל את גופותיהם של שני חיילי צה"ל אודי גולדווסר ואלדד רגב ז"ל.

ראש הממשלה הודה לדקל במילים חמות בשמו ובשם ממשלת ישראל על פועלו ואמר כי בכוונתו להמשיך ולהיעזר בניסיונו הרב של דקל גם בעתיד ולהיוועץ עימו בסוגיות שונות הקשורות לתחום ניסיונו.

לפני כשבועיים דיווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", כי נתניהו מוכן לשחרר פחות אסירים ממה שכבר הוסכם ע"י אולמרט, והוא מסרב לשחרר את מרואן ברגותי ואחמד סעדאת. "נתניהו הורה לאנשיו לבחון את כל האופציות לשחרור שליט, ללא יוצא מן הכלל", אמרו לעיתון מקורות החוששים מפעולה צבאית ישראלית לשחרור החייל החטוף.

א-זהאר: "ישראל הציעה לשחרר את כל אסירי עזה"

שלשום התייחס בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, למו"מ על שליט ולכשלונו. "ישראל הציעה לשחרר במסגרת העסקה את כל אסירי עזה", אמר אמש א-זהאר בעצרת רבת משתתפים שנערכה בעזה לרגל "יום האסיר". למרות זאת, ציין א-זהאר כי "מספר האסירים שהרגו ישראלים ושישראל הייתה מוכנה לשחרר - לא היה מספיק".

"הצלחנו לשבור תנאים רבים אותם הגדירה ישראל כתנאים של 'ייהרג ובל יעבור' עבורה במשא ומתן", הכריז א-זהאר בעצרת, אך ציין: "זה לא הספיק לנו. יידענו את ישראל באמצעות המתווך המצרי כי איננו מבחינים בין אסירי ירושלים, הגדה המערבית, עזה או ערביי 1948".