רשת האופנה H&M מנהלת מו"מ לכניסה לקניון ארנה

נציגי H&M ערכו לאחרונה בארץ סיור לאישור מיקומים ; בחנו בנוסף מיקומים בדיזנגוף סנטר, בירושלים, בקניון הזהב, בקניון שבעת הכוכבים, בגן העיר, בגרנד קניון, ב-G כפר-סבא ובביג נצרת ; גם נציגי GAP ביקרו בארנה

רשת H&M השבדית בדרך לקניון ארנה. ל"גלובס" נודע כי נציגי רשת האופנה השבדית ערכו לאחרונה ביקור בקניון כדי לאשר עקרונית את המיקום. הנציגים השבדים בחנו בנוסף גם מיקומים בדיזנגוף סנטר, בירושלים, בקניון הזהב, בקניון שבעת הכוכבים, בגן העיר, בגרנד קניון, ב-G כפר-סבא ובביג נצרת.

פרט לנציגי H&M, גם נציגי GAP העולמית ביקרו לאחרונה בקניון ארנה. כזכור, מוטי זיסר מכר את קניון ארנה בפברואר 2007 לחברת מנופים פיננסים שבבעלות ג'קי בן-זקן ושותפים נוספים.

בתגובה לכך אומר ג'קי בן-זקן, מבעלי השליטה במנופים פיננסים, בעלת הקניון, כי "מרגע שנודע כי שני הגופים האלה מגיעים לארץ, כולם מחזרים אחריהם כי הם גופים חשובים בכל קניון. גם אנחנו מדברים איתם, ואפילו בשלב של מעבר לדיבורים. אנחנו מניחים כי בסופו של דבר הם ייכנסו ללוקיישנים הטובים ביותר, ואני בהחלט רואה את קניון ארנה כאחד כזה".

בן-זקן הוסיף כי "שני הגופים סיירו בקניון, כל אחד בנפרד, ויותר מפעם אחת. אפשר לומר שעברנו את שלב השיחות הראשוניות, וזה נראה מעודד".

אנדרו חורש, בעל הזיכיון של H&M, סירב להגיב לידיעה.

כזכור, בדצמבר 2008 קיבלה משפחת חורש, יבואנית הרכבים טויוטה ולקסוס, את הזיכיון לייצג בארץ את ענקית האופנה השבדית H&M. עם קבלת הזיכיון מסרה החברה כי חנות ראשונה של הרשת תיפתח ב-2010.

המגבלה העיקרית שאתה נאלצת להתמודד H&M היא מגבלת הלוקיישנים, בשל הצורך בשטחים של 1,500 מ"ר לפחות. יתרונו של ארנה הוא ביכולת להעניק לרשת את השטחים הרחבים בזמן קצר יחסית. גם קניון הזהב, המצוי כיום בשלבי הרחבה, מסוגל להעניק לרשת שטח מתאים בטווח של שנתיים.

תאגיד האופנה משבדיה H&M, שנוסד ב-1947, פעיל ב-28 מדינות. לתאגיד כ-1,600 בתי-כלבו הפועלים תחת המותג H&M, וכ-200 מתוכם נפתחו בשנה וחצי האחרונות. בתי-הכלבו מציעים אופנה לגברים, נשים וילדים, לצד מוצרי קוסמטיקה.

האסטרטגיה של H&M בנויה מ-3 עוגנים: אופנה, איכות ומחיר. מחזור המכירות השנתי של המותג עמד ב-2007 על 15 מיליארד דולר. למרות הגודל, כוחו של המותג עוד נטויה, והוא מתפתח היום בין היתר בסין, דובאי וכוויית.

הקו האופנתי של אופנת H&M מיועד, לפי החברה, לצרכנים מהסגמנט האמצעי של השוק, ומחירי פריטי הלבוש באירופה מתחרים במחירי המותגים המפורסמים, כאשר כוונת הרשת למצב אותם כזולים יותר ממותגי-העל - אך לא זולים מדי.