שר התקשורת כחלון תומך ברפורמות בתחום הסלולר שמציע האוצר - אך דורש להוציאם מחוק ההסדרים

בשני נושאים יש לכחלון התנגדות תקיפה: בנושא הפרטת הדואר - תחום שהוא מעוניין לקדם בעצמו, ובתחום הרפורמות בנושא השידורים ומבנה המועצה המאחדת את מועצת הכבלים והרשות השנייה

שר התקשורת משה כחלון מתנגד להכנסת הרפורמות שמציע האוצר דרך חוק ההסדרים והוא ינסה להוציאם מהחוק. יחד עם זאת כחלון לא מתנגד לחלק מהרפורמות, כמו בנושא הטיפול בתחום הטלקום (כניסת מפעיל סלולרי נוסף), אבל הוא יעדיף שמשרד התקשורת יקדם את הנושאים במקום שהם יוכתבו לו על ידי משרד האוצר.

בשני נושאים יש לכחלון התנגדות תקיפה: בנושא הפרטת הדואר - תחום שהוא מעוניין לקדם בעצמו, ובתחום הרפורמות בנושא השידורים ומבנה המועצה המאחדת את מועצת הכבלים והרשות השנייה.

טיוטת חוק ההסדרים מדברת על קביעת לוח זמנים מפורט להפרטת דואר ישראל באמצעות רשות החברות הממשלתיות. האוצר מציין כי בהמשך להחלטת הממשלה להפריט את הדואר ולהפכו לחברה ציבורית, תידרש רשות החברות הממשלתיות להגיש עד סוף יולי 2009 מתווה מפורט להפרטת החברה. לשר התקשורת יש תוכניות לגבי הדואר ובעיקר בנושא בנק הדואר, ולפיכך הוא מעוניין לקדם את הנושא בעצמו ולהכניס תיקונים במתווה ההפרטה שמציע האוצר.

בנושא התוכנית שמעוניין האוצר לקדם, של הכנסת מפעיל סלולרי נוסף, מתכוון כחלון לתמוך אבל הוא רוצה שהנושא יוצע מחוק ההסדרים תוך התחייבות שלו לקדם זאת. טיוטת החוק מדברת על התמריצים שתסכים הממשלה לתת למי שירצה להקים רשת סלולרית נוספת בישראל, וזה כולל החזר הכסף שהזוכה ישלם במכרז בהתאם לקצב הפריסה של הרשת, כולל אגרות התדרים, הקלות בהקמה במסלול של תוכנית תשתית לאומית, חיוב המפעילים הקיימים להקצות לו שימוש באתריהם, ותשלום דמי קישור גומלין מופחתים בשנים הראשונות.

בנושא הרפורמה בתחום השידורים כחלון מתנגד למבנה המועצה המאוחדת שתטפל בתחום השידורים. עדיין לא נתקיים במשרד התקשורת דיון בנושא הזה וכחלון לא רוצה שיכתיבו לו כעת את המבנה הרצוי. למרות שמדובר בחוק הסדרים והחלטות רבות לא מתבצעות, מעדיף כחלון לפעול בצורה של הסכמות מול משרד האוצר ולא להיכנס לעימותים מיותרים בשלב כה מוקדם מול האוצר.